لالیت مودی: روند توهین به لالیت مودی پس از عذرخواهی بی قید و شرط بسته شد

دادگاه عالی روز دوشنبه پرونده توهین علیه لالیت مودی، کمیسر سابق IPL را پس از عذرخواهی بی قید و شرط به دلیل اظهاراتش علیه قوه قضاییه در پست های رسانه های اجتماعی، خاتمه داد. یکی از شعبه‌های قاضی، MR Shah و CT Ravikumar به سوگندنامه‌ای که مودی ارائه کرده بود، توجه کردند که در آن او اظهار داشت که در آینده هیچ کاری را که با «عظمت یا حیثیت دادگاه‌ها یا قوه قضاییه هند» مغایرت داشته باشد، انجام نخواهد داد.

در این بیانیه آمده است: “ما عذرخواهی بی قید و شرط را می پذیریم. به پاسخ دهنده (مودی) یادآوری می کنیم که هرگونه تلاشی از سوی او در آینده که به منزله خدشه دار کردن وجهه قضایی و دادگاه های هند از راه دور باشد، بسیار جدی دیده خواهد شد.”

شعبه دادگاه گفت: “ما عذرخواهی بدون قید و شرط را با قلب گسترده می پذیریم زیرا دادگاه همیشه به بخشش اعتقاد دارد، به ویژه زمانی که عذرخواهی بدون قید و شرط و از ته دل انجام می شود… با پذیرش عذرخواهی، رسیدگی های فعلی را خاتمه می دهیم.”

دادگاه گفت: “همه باید به کل موسسه احترام بگذارند، این تنها نگرانی ما بود”.

در 13 آوریل، دادگاه عالی به شدت از مودی به دلیل اظهاراتش علیه قوه قضاییه انتقاد کرد و او را به عذرخواهی بی قید و شرط در شبکه های اجتماعی و روزنامه های سراسری دعوت کرد.

مودی با توجه به اینکه مودی فراتر از قانون و نهاد نیست، هشدار داده بود که هرگونه تکرار چنین رفتاری با جدیت برخورد خواهد شد.

دادگاه عالی همچنین به او دستور داده بود که قبل از اینکه عذرخواهی کند، سوگندنامه ای تنظیم کند و اعلام کند که در آینده چنین پست هایی ساخته نخواهد شد که حتی از راه دور به عنوان خدشه دار کردن وجهه قوه قضاییه هند است.