قانون مبارزه با پول شویی: CA و CS در مورد تغییرات جدید در قانون مبارزه با پولشویی نگران هستند

بمبئی: حسابداران رسمی، منشی‌های شرکت و حسابداران هزینه و کار نگران مقررات جدیدی هستند که اگر از طرف مشتریان خود وارد معاملات مالی شوند، آنها را تحت قانون سخت‌گیرانه مبارزه با پولشویی قرار می‌دهد. حسابداران خبره گفتند قانون جدید فقط شغل آنها را مخاطره آمیزتر می کند.

آمیت ماهشواری، شریک مالیاتی AKM Global، گفت که به دلیل «چند اتفاق ناگوار»، خدماتی مانند راه‌اندازی شرکت‌ها توسط این متخصصان تحت قانون پیشگیری از پولشویی (PMLA) قرار گرفته است. وی گفت: “این قانون یک قانون بسیار سختگیرانه است و رعایت مقررات آن مستلزم تلاش و کوشش قابل توجهی است. این متخصصان قبلاً توسط نهادهای حرفه ای تنظیم شده تحت قوانین مختلف مجلس تنظیم می شوند و چنین اقداماتی ضروری نیست.” یکی از نگرانی‌های اصلی که حرفه‌ای‌ها را آزار می‌دهد این است که اگر مشتریان پشت سرشان تا حدی شرارت انجام می‌دادند، تحت PMLA نیز هزینه می‌شدند.

نهادهای گزارشگر
بخش درآمد، مقررات جدید را در تاریخ 3 مه تحت بخش 2 (1) (sa) PMLA، 2002 اعلام کرد که شخصی را که شغل یا حرفه خاصی را انجام می دهد، تعریف می کند. حرفه ای های حسابداری به لیستی اضافه شده اند که شامل افراد درگیر در فعالیت های بازی، مقامات ثبتی، نمایندگان املاک و فروشندگان فلزات و سنگ های گرانبها می شود.

این متخصصان اکنون به نهاد گزارشگر معاملاتی که از طرف مشتریان انجام می دهند تبدیل شده اند. به عنوان یک نهاد گزارشگر، آنها باید یک راستی‌آزمایی KYC از تمام مشتریانی که وارد چنین معاملاتی می‌شوند انجام دهند و سوابق را حفظ کنند. جالب اینجاست که وکلا از محدوده مقررات جدید خارج شده اند.

« بازگشت به داستان های توصیه

آنیکت سونیل تالاتی، رئیس مؤسسه حسابداران خبره هند (ICAI)، گفت که شورای ICAI قبلاً یک الزام KYC و استانداردهای کیفیت را برای تعامل با مشتریان تجویز کرده است و با ذینفعان برای اجرای مقررات جدید تعامل خواهد کرد.

“قوانین ما حسابرسان طبقه خاصی از شرکت ها را ملزم می کند که در مورد عدم رعایت قوانین و مقررات گزارش دهند. موسسه همچنین به همکاری با مقامات و سایر نهادهای نظارتی ادامه خواهد داد تا این تغییرات در چشم انداز درست و نقش متخصصان اجرا شود. طلعتی گفت.

کارشناسان گفتند که دولت این مقررات را برای تقویت الزامات تحت گروه ویژه اقدام مالی، سازمانی بین دولتی که سیاست‌هایی را برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم تدوین می‌کند، ارائه کرده است.

“انتظار می رود که گروه ویژه اقدام مالی در اواخر سال جاری ارزیابی هند را انجام دهد. در زمانی که چنین ارزیابی از هند در پیش است، دامنه PMLA گسترش یافته است تا افراد حرفه ای را نیز در بر گیرد. چند روز پیش، پاراس ساولا، شریک شرکت CA KPB & Associates گفت: بخش کریپتو هند نیز تحت PMLA قرار گرفت و بانک ها نیز موظف شدند سوابق دقیق برخی از مقامات را حفظ کنند. با گسترش، هر گونه تخلف مالی اکنون می تواند توسط اداره اجرا بررسی شود.

دولت پس از آن که متوجه شد برخی از متخصصان شرکت‌هایی را به عنوان پیشانی برای شرکت‌های چینی درگیر در کلاهبرداری وام اداره می‌کنند و به طور فعال در ایجاد ساختارهایی که به انتقال پول به خارج از هند کمک می‌کند، این قوانین را صادر کرد.

اعلان وزارت درآمد در 3 مه، تراکنش های مالی انجام شده توسط یک حرفه ای از طرف مشتری خود را فهرست کرده است که تحت بررسی قرار می گیرند. اینها شامل خرید یا فروش ملک است. مدیریت پول، اوراق بهادار و سایر دارایی های مشتریان؛ مدیریت حساب های بانکی، پس انداز یا اوراق بهادار؛ و سازماندهی مشارکت برای ایجاد، بهره برداری و مدیریت شرکتها.