فناوری: مدیران اجرایی هندی نسبت به همتایان خود در جهان سرمایه بیشتری در فناوری سرمایه گذاری می کنند، اما برنده شدن با فناوری به چیزی بیش از پول نیاز دارد.

گزارش چشم انداز مدیرعامل KPMG 2022 هند که اخیراً منتشر شده است، نشان می دهد که چه در هند و چه در سطح جهانی، مدیران عامل فناوری های نوظهور را به عنوان یکی از بزرگترین عوامل رشد شناسایی کرده اند. جالب اینجاست که 72 درصد از مدیران عامل در هند در مقایسه با 56 درصد از مدیران عامل در سطح جهانی سرمایه گذاری بیشتری را برای خرید فناوری جدید انجام می دهند. علاوه بر این، افزایش قابل توجهی در این روند نسبت به سال گذشته وجود دارد زیرا تنها 52 درصد از مدیران عامل هند سرمایه گذاری های فناوری را در اوت 2021 در اولویت قرار دادند.

چندین عامل افزایش سرمایه‌گذاری در فناوری‌های دیجیتال/در حال ظهور در هند وجود داشته است، از جمله COVID-19، تکثیر پشته دیجیتال هند، رشد پایگاه کاربران گوشی‌های هوشمند و ساده‌تر شدن فناوری. با این حال، نگرانی هایی وجود دارد که سرمایه گذاری در فناوری به طور مستقیم به پذیرش و بهبود بهره وری متناسب تبدیل نشده است. در نتیجه، مدیران کسب‌وکار اکنون توجه خود را به پذیرش، مشارکت و مدیریت تغییر معطوف کرده‌اند تا بازده سرمایه‌گذاری را افزایش دهند.

اکنون برای تعالی تولید ET از طریق صنعت برنامه تحول دیجیتال ثبت نام کنید.

آخرین مهلت ثبت نام: 18 ژانویه 2023.

در حالی که مورد تجاری برای سرمایه گذاری بیشتر در فناوری آشکار به نظر می رسد، روند قابل مشاهده دیگر این است که مدیران عامل نیز نگران فرسودگی بالقوه به دلیل برنامه های تحول دیجیتال شتابان انجام شده در دو سال گذشته هستند.

وقتی نوبت به کسب ارزش از برنامه‌های تحول دیجیتال می‌رسد، سرمایه یک شرط ضروری است اما به سختی شرط کافی است. بسیاری از جنبه های مهم وجود دارد که مدیران عامل باید اولویت بندی کنند. برخی از آنها به شرح زیر است:

افراد حاضر در مرکز: سازمان ها باید مردم (از جمله مشتریان) را در مرکز برنامه تحول نگه دارند. مدیریت تغییر موثر نه تنها ضروری است، بلکه می تواند سفر پذیرش را تسریع کند و تاثیر واقعی را به ارمغان بیاورد. مدیریت تغییر موثر شامل یک رویکرد سیستماتیک برای برنامه ریزی، اجرا و نظارت بر تغییرات برای به حداقل رساندن اختلال و به حداکثر رساندن نتایج است. یک فرهنگ توانمند با انگیزه های موثر برای افراد می تواند به طور قابل ملاحظه ای شانس موفقیت را بهبود بخشد.فرهنگ ریسک پذیری و یادگیری: با اولویت‌بندی سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌ای، مدیران عامل در هند و همچنین در سطح جهانی باید بر ایجاد یک فرهنگ قوی از نوآوری و آزمایش تمرکز کنند. هنگام تلاش برای ایجاد اختلال یا اجتناب از مختل شدن، پاسخ‌های چندان شناخته شده‌ای وجود ندارد. مدیران عامل باید فرهنگ ریسک پذیری را با افرادی که مایل به پذیرش شکست هستند و تمرکز بر یادگیری برای مرحله بعدی را فعال کنند. فرهنگ سمی که در آن مردم به دلیل تلاش برای روش‌های جدید سرزنش می‌شوند که جواب نداد، دستوری برای فاجعه است. این کسب‌وکارها مقدار زیادی پول را در فناوری‌های جدید سرمایه‌گذاری می‌کنند و حتی بیشتر روی آن‌ها صرف می‌کنند تا روش‌های قدیمی کار را تقلید کنند.

مشارکت برای پر کردن شکاف ها و شتاب: دگرگونی های دیجیتال زمانی که به صورت مجزا و با تمرکز درونی انجام شوند، به سختی می توانند موثر باشند. مشارکت با شرکای مناسب اکوسیستم، سرعت تحول دیجیتالی یک سازمان را با موفقیت پیش خواهد برد. شناسایی، ادغام و مدیریت شرکا می‌تواند به افزایش سرعت بازار، کاهش هزینه‌ها، کاهش خطرات و تکمیل شکاف‌های توانایی در تحقق وعده‌های مشتری کمک کند. مدیران عامل در هند و همچنین در سطح جهانی باید به ایجاد اتحادهای استراتژیک با شرکای خارجی به عنوان یک استراتژی کلیدی برای کمک به آنها در تحقق اهداف رشد خود نگاه کنند.

هند با هزاران استارت آپ و بیش از صد تک شاخ، اکوسیستم عالی از شرکای داخلی را ارائه می‌کند که راه‌حل‌های نوآورانه مرتبط با بازار را ارائه می‌دهند. این شرکای عصر جدید می توانند به چابکی و نوآوری برای رشد کمک کنند.

فناوری یک تمایز بزرگ است اما می تواند یک سطح بزرگ نیز باشد. به‌کارگیری فناوری در مقیاس و سرعت، تنها راه پیشروی در این زمان‌های نامشخص است. در حالی که مدیران عامل هندی در حال سرمایه گذاری در فناوری های دیجیتال هستند، این کافی نیست.

رشد واقعی با یک ذهنیت دیجیتالی اول و فقط دیجیتالی در تمام سطوح سازمان اتفاق خواهد افتاد – و مدیران عامل در موقعیت مناسبی برای هدایت این تغییر قرار دارند.

این مقاله، رهبر و سرپرست فناوری، رسانه و ارتباطات از راه دور، KPMG در هند است.

ETRise روز MSME 2022 مگا همایش با رهبران صنعت. الان ببین.