غول استخراج معدن استرالیا BHP می گوید که به مدت 13 سال حقوق کمتری به کارگران پرداخت کرده است

غول استخراج معدن استرالیا، BHP اعتراف کرده است که به مدت 13 سال به کارگران سابق و فعلی خود دستمزد کمتری داده است.

بر اساس گزارش بی بی سی، بررسی داخلی انجام شده توسط شرکت نشان داد که حدود 28500 کارمند کمتر از آنچه که حق داشتند، مرخصی دریافت کردند، در حالی که 400 کارگر “به دلیل اشتباه با نهاد استخدامی” کمک هزینه اضافی دریافت نکردند.

جرالدین اسلاتری، رئیس BHP استرالیا، پس از افشای این خبر، گفت: “ما از همه کارمندان فعلی و سابق که تحت تأثیر این اشتباهات قرار گرفته اند متاسفیم. این به اندازه کافی خوب نیست و با استانداردهای ما در BHP فاصله دارد. ما در تلاش هستیم تا این خطاها را اصلاح و اصلاح کنیم. مسائل، با علاقه، در سریع ترین زمان ممکن.”

بررسی بیشتر نشان داد که مرخصی برخی از کارمندان آسیب دیده در تعطیلات عمومی استرالیا به اشتباه کسر شده است و در نتیجه به طور متوسط ​​6 روز مرخصی به آنها بدهکار است.

بی بی سی گزارش می دهد که این شرکت اعلام کرده است که این حادثه را به مقامات گزارش داده است و این اشتباهات تا 280 میلیون دلار قبل از مالیات برای شرکت ضرر خواهد داشت.

BHP همچنین گفت که بازنگری در سیستم‌های حقوق و دستمزد خود را سفارش داده است و اضافه کرد که به‌روزرسانی بررسی‌های خود را در طول فراخوان درآمد کل سال خود در ماه آگوست ارائه خواهد کرد. بزرگترین معدنکار جهان، BHP حدود 80000 کارمند و کارگر قراردادی در سایت هایی از جمله معدن Escondida در شیلی، که بزرگترین معدن مس در جهان است، دارد.