عمل ژنیکوماستی چیست

به طور کلی، هدف از جراحی ژنیکوماستی بازگرداندن وضعیت طبیعی سینه‌های مردان و اصلاح ناهنجاری‌های دور سینه یا نوک سینه‌ها است. استروژن و تستوسترون مسئول ایجاد و حفظ خصوصیات جنسی در مردان و زنان هستند.

عمل ژنیکوماستی مردان

هیپوگنادیسم: شرایطی که با تولید طبیعی تستوسترون تداخل دارند، مانند سندرم کلاین فلتر یا نارسایی هیپوفیز که با ژنیکوماستی همراه است. هنگامی که بدن به درستی تغذیه نمی شود، سطح تستوسترون کاهش می یابد در حالی که سطح استروژن ثابت می ماند و باعث عدم تعادل هورمونی می شود.

اما بیمارانی که نیاز به برداشتن بافت اضافی سینه دارند، دو تا چهار هفته طول می کشد تا بهبود یابند. به یاد داشته باشید که تمام برنامه های کاربردی را قبل از عمل 2 هفته قبل از جراحی تکمیل کنید. اگر دارو اجتناب ناپذیر است، آن را با کمی آب مصرف کنید. در زمان نقاهت بعد از نیمه شب چیزی نخورید و ننوشید.

عوارض عمل ژنیکوماستی چیست

قبل از جراحی از مصرف از آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن، موترین، رقیق کننده های خون، ویتامین E، امگا 3، روغن ماهی و الکل خودداری کنید. آرامش خود را حفظ کنید و به اندازه کافی استراحت کنید تا از استرس های غیرضروری جلوگیری کنید.

ژنیکوماستی مردانه معمولاً با بی حسی موضعی همراه با مسکن انجام می شود. ژنیکوماستی را می توان با بیهوشی و در برخی موارد با بی حسی موضعی انجام داد و بین 1 تا 2 ساعت طول خواهد کشید. اکثر جراحان این روش را با بیهوشی عمومی انجام می دهند، اما با بی حسی موضعی نیز انجام می شود.

در این روش با استفاده از کانولا (لوله نازک توخالی) چربی اضافی بدن با مکش خلاء خارج می شود و بسته به نوع درمان از تکنیک های مختلف لیپوساکشن استفاده می شود. بر خلاف کاذب ژنیکوماستی یا لیپوماستی که در آن بزرگ شدن سینه به دلیل رسوبات چربی ایجاد می شود، ژنیکوماستی به دلیل افزایش بافت سینه ایجاد می شود.

مراحل عمل زیبایی

جراحی ژنیکوماستی یک عمل زیبایی است که باعث کاهش حجم سینه در مردان می شود.

محصولات گیاهی: روغن های گیاهی مانند درخت چای یا اسطوخودوس که در شامپوها، صابون ها یا لوسیون ها استفاده می شوند، باعث ژنیکوماستی می شوند. این گیاه حاوی تانن و کافئین است که باعث افزایش متابولیسم بدن و هدایت و سوزاندن چربی در سینه و بافت چربی در ناحیه سینه می شود.

توصیه می کنیم 4 هفته قبل از جراحی مصرف این محصولات را قطع کنید. در بیمارانی که فقط برای ترمیم سینه های بزرگ مردانه به لیپوساکشن نیاز دارند، در کمتر از یک هفته بهبود می یابند. از خوردن غذاها، نوشیدنی ها و مکمل های گیاهی که می توانند خطر خونریزی و کبودی را افزایش دهند خودداری کنید.

در این جلسه طرح جراحی را با جراح خود و تمامی جزئیات تدارکات جراحی را با هماهنگ کننده بررسی خواهید کرد.

در مواردی که درمان دارویی نمی تواند عارضه را درمان کند و مدت زیادی از ابتلای بیمار به این عارضه می گذرد، درمان جراحی مناسب است. در مواردی که ژنیکوماستی در درجه اول ناشی از بافت چربی اضافی است، بهتر است از تکنیک های لیپوساکشن استفاده شود.

افزایش چربی بدن که منجر به افزایش سطح استروژن می شود. در مواردی که نیاز به برداشتن بافت غده اضافی یا پوست باشد، تکنیک های جراحی توصیه می شود.
تومورها: برخی از تومورها، که شامل بیضه ها، غدد فوق کلیوی یا غده هیپوفیز می شوند، می توانند باعث تولید هورمون هایی شوند که تعادل هورمونی بین زنان و مردان را به هم می زند.

ژنیکوماستی عوارض جسمی کمی دارد، اما به دلیل ظاهر نامناسب می تواند باعث مشکلات روانی یا عاطفی شود. تصمیم برای انجام جراحی ژنیکوماستی بسیار شخصی است و باید تصمیم بگیرید که آیا مزایای جراحی با اهداف شما مطابقت دارد و آیا خطرات و عوارض جانبی احتمالی برای شما قابل قبول است یا خیر.

در آماده سازی برای جراحی، ابتدا باید مصرف داروهایی را که خطر خونریزی و سیگار کشیدن را افزایش می دهند، متوقف کنید.

هزینه جراحی ژنیکوماستی چقدر است

هزینه جراحی زیبایی سینه 12 میلیون تومان و بیشتر برآورد شده است. عوارض شایع  ژنیکوماستی عبارتند از کبودی، خونریزی، احتباس مایعات، از دست دادن پوست نوک سینه، زخم، گزگز نوک سینه، افتادگی پوست سینه و عدم تقارن سینه.

عوارض بعد از عمل چگونه درمان می شود؟ شما می توانید با پیروی از برنامه درمانی جراح خود به کاهش خطر عوارض جدی کمک کنید. اگرچه هیچ مردی از شنیدن نیاز به جراحی سینه خوشحال نمی شود، اما معمولاً جای زخم های این جراحی به خوبی پنهان می شود.

مطمئناً این سؤال را ایجاد می کند که چرا برخی از مردان به ژنیکوماستی مبتلا می شوند؟ چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که سم زدایی می کند و به سوزاندن چربی کمک می کند. بنابراین مصرف آن باعث کاهش چربی دور سینه شده اما راه حل مفیدی برای درمان خانگی ژنیکوماستی نیست.
is.gd/Vm96JI

جراحی ژنیکوماستی چیست
جراحی ژنیکوماستی چگونه انجام میشود
جراحی ژنیکوماستی با بیمه
جراحی باز ژنیکوماستی
جراحی بیماری ژنیکوماستی
برای جراحی ژنیکوماستی به چه دکتری مراجعه کنیم
جراح پلاستیک ژنیکوماستی
هزینه جراحی پلاستیک ژنیکوماستی
فوق تخصص جراحی پلاستیک ژنیکوماستی
جراحی ژنیکوماستی تهران
جراحی ژنیکوماستی در تهران
هزینه جراحی ژنیکوماستی تهران
تجربه جراحی ژنیکوماستی
هزینه جراحی ژنیکوماستی چقدر است ؟
چگونگی جراحی ژنیکوماستی
جراح خوب ژنیکوماستی
خطرات جراحی ژنیکوماستی
روش جراحی ژنیکوماستی
روشهای جراحی ژنیکوماستی
جراحی زیبایی ژنیکوماستی
جراح عمومی ژنیکوماستی
عمل جراحی ژنیکوماستی
عوارض جراحی ژنیکوماستی
عمل جراحی ژنیکوماستی اپارات
عمل جراحی ژنیکوماستی با لیزر
عکس جراحی ژنیکوماستی
جراحی ژنیکوماستی فیلم
قیمت جراحی ژنیکوماستی
کلینیک جراحی ژنیکوماستی
گن جراحی ژنیکوماستی
جراحی لیپوماتیک ژنیکوماستی
جراحی ژنیکوماستی مردان
متخصص جراحی ژنیکوماستی
مرکز جراحی ژنیکوماستی
نحوه جراحی ژنیکوماستی
جراحی های ژنیکوماستی
هزینه جراحی ژنیکوماستی
هزینه ی جراحی ژنیکوماستی