عتیق احمد: NHRC در مورد قتل برادر عتیق احمد به پلیس UP اطلاعیه می دهد

مقامات روز سه شنبه گفتند که کمیسیون ملی حقوق بشر (NHRC) به پلیس اوتار پرادش در رابطه با قتل عتیق احمد، سیاستمدار گانگستر و برادرش اشرف هنگامی که توسط پلیس در پرایاگراج اسکورت می شدند، اطلاعیه ای صادر کرده است. کمیسیون در اطلاعیه خود به مدیرکل پلیس اوتار پرادش و کمیسر پلیس پرایاگراج، در عرض چهار هفته گزارش هایی را از آنها خواست.

گزارش‌ها باید شامل تمام جنبه‌های منجر به قتل، کپی گواهی‌های پزشکی- حقوقی متوفی، گزارش بازجویی، گزارش پس از کالبدشکافی، نوار ویدئویی/سی‌دی معاینه پس از مرگ، نقشه محل وقوع جرم، و گزارش استعلام قضایی، افزود.

احمد و اشرف شنبه شب در میانه یک تعامل رسانه ای، زمانی که پرسنل پلیس در حال همراهی آنها برای معاینه به دانشکده پزشکی در پرایاگراج بودند، توسط سه مرد که خود را به عنوان روزنامه نگار معرفی می کردند، از فاصله دور به ضرب گلوله کشته شدند.

آنها از زندان های گجرات و باریلی برای بازجویی در رابطه با قتل اومش پال و دو محافظ پلیس او در اوایل سال جاری به پرایاگراج آورده شدند.

برادران با دستبند بودند که در مقابل دیدگان کامل دوربین کشته شدند. این تصاویر وحشتناک به طور گسترده در شبکه های اجتماعی و کانال های تلویزیونی پخش شد. آخرین مراسم اسد پسر احمد، که در 13 آوریل در یک برخورد پلیس در جانسی کشته شد، ساعاتی قبل از تیراندازی در پرایاگراج انجام شد.