صندوق مراقبت PM: راهول گاندی از PM CARES که وجوهی از PSU دریافت می کند سؤال می کند، می پرسد پول مردم کجا می رود

راهول گاندی، رهبر کنگره، روز چهارشنبه ادعا کرد که شرکت‌های بخش دولتی به صندوق PM CARES کمک کرده‌اند، اما هیچ حسابی از سوی دولت ارائه نشده است و پرسید که پول مردم کجا می‌رود. گاندی در یک پست فیس بوک به زبان هندی ادعا کرد که صندوق PM CARES پولی است که نخست وزیر نارندرا مودی از مردم گرفته است و دولت هیچ حسابی برای مخارج آن ندارد.

او گفت: «نه کسی می‌داند که چه میزان سوءاستفاده انجام شده است و نه هیچ اثر مثبت مشهودی از آن وجود داشته است».

وی افزود: علاوه بر درآمدهای سخت مردم در این صندوق، هزاران کرور از واحدهای دولتی کشور نیز وارد آن شده است.

رئیس سابق کنگره گفت: «این پول نیز متعلق به مردم است، متعلق به مالیات دهندگان است.

“تاکنون 2900 کرور روپیه توسط شرکت های دولتی در PMCares پرداخت شده است که از این تعداد 1500 کرور فقط از پنج شرکت اول تامین شده است. ONGC — 370 کرور، NTPC — 330 کرور، PGCI — 275 روپیه گاندی ادعا کرد: کرور، IOCL — 265 کرور، کمیسیون مالی قدرت — 222 کرور.

رهبر کنگره گفت: این شرکت ها دارای سرمایه گذاری عمومی هستند که قرار بود برای پیشرفت کشور استفاده شود.

گاندی می‌پرسد: “اما نه تخمینی از کمک ارائه شده از طریق آن و نه توسعه در زندگی کسی وجود دارد. این پول از مردم به کجا می رود.” کنگره روز سه‌شنبه مدعی شده بود که صندوق PM CARES در پوشش پنهانی قرار دارد و خواستار پاسخ‌هایی در مورد این بود که چرا هیچ شفافیت یا پاسخگویی ندارد و تحت هیچ حسابرسی یا RTI قرار نمی‌گیرد، حتی اگر 60 درصد وجوه آن از شرکت‌های بخش دولتی دریافت می‌شود.

ابیشک سینگوی، سخنگوی کنگره، خواستار شفافیت و پاسخگویی بیشتر در صندوق شده بود، صندوقی که کمک های مالی به مبلغ 5000 کرور روپیه دریافت می کند، و گفت که باید به حق اطلاعات (RTI) ارائه شود و با حرمت قانونی حمایت شود.