شیوا: شیوا تاپا از مسابقات جهانی خارج شد، سه نفر دیگر پیشرفت کردند

شیوا تاپا، بوکسور هندی آس، با وجود اینکه دو بازیکن دیگر در روز پنجشنبه به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند، از مسابقات جهانی مردان خارج شد. شیوا (63.5 کیلوگرم)، دارنده مدال برنز سال 2015 که در دور اول خداحافظی کرده بود، با نتیجه 3 بر 4 به مصاف دوس ریس یوری از برزیل رفت و تصمیم نهایی پس از بررسی مسابقه اعلام شد.

نارندر بروال (92+ کیلوگرم) و گوویند ساهانی (48 کیلوگرم) به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند در حالی که نویدبخش دیپاک کومار (51 کیلوگرم) که در وزن آمیت پنگال شرکت می کند نیز به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

شیوا که در رتبه دوم قرار گرفت، به خوبی توانست از شروع کند خود که در راند اول 1-4 هزینه داشت، بهبود یابد.

مرد ارتش در دور دوم و سوم فعال بود و ضربات شهوانی را وارد کرد. او ضربه ای زد و از قلاب ها و برش های بالایی خود استفاده کرد تا راند دوم را با اختلاف 3-2 انجام دهد.

او به دنبال برد بود اما در دو دقیقه پایانی شکست خورد که احتمالاً به قیمت تمام شدن مسابقه تمام شد زیرا نتوانست اکثریت رای را در بررسی به دست آورد.

نارندر با حضور در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جهانی قبلی، تلاش خود را برای کسب مدال با شکست 4-1 محمد آبرویدینوف از تاجیکستان آغاز کرد.

هر دو بازیکن که در مسابقات قهرمانی آسیا 2022 برنز گرفتند، از ابتدا در مسابقه گردن و گردن به میدان رفتند. نارندر مشت های قدرتمندی به زمین زد و حملات حریفش را از فاصله نزدیک دور زد تا در راند اول دست برتر را داشته باشد.

پاگلیس متولد حصار در دو راند بعدی به حمله از پای جلو ادامه داد و در مبارزه پیروز شد. او در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف فرناندو آرزولا دارنده مدال برنز قهرمانی جوانان جهان از کوبا خواهد رفت.

پیش از این، گوویند (48 کیلوگرم) قهرمان اوپن تایلند 2022 و دیپاک (51 کیلوگرم) دارنده مدال نقره آسیا در سال 2019 مبارزات مربوطه خود را با پیروزی های مشابه آغاز کردند.

گوویند که با یک طلا در مسابقات قهرمانی ملی و یک نقره در 74مین یادبود استرنجا سال فوق العاده ای را پشت سر گذاشته است، به روند پربار خود ادامه داد و با حرکات سبک مهرون شفیف از تاجیکستان به پیروزی 5-0 دست یافت.

از سوی دیگر، دیپاک نیز در بهترین حالت هجومی خود قرار داشت و لوئیس دلگادو از اکوادور را با توانایی فنی عالی خود برای به دست آوردن یک پیروزی قاطع با یک تصمیم اتفاق آرا کنار زد.

گوویند در مرحله بعدی با ساخیل آلاخوردوی از گرجستان که برنز مسابقات جهانی گذشته را به دست آورد، روبرو خواهد شد و دیپاک با ساکن بیبوسینوف، برنده برنز المپیک توکیو و قهرمان جهان، از قزاقستان، روبرو خواهد شد.

روز جمعه، محمد حسام الدین دارنده دو مدال برنز بازی های مشترک المنافع، آشیش چوداری، قهرمان المپیک توکیو و نوین کومار، همگی در مرحله یک چهارم نهایی حضور خواهند داشت.

حسام الدین در وزن 57 کیلوگرم به مصاف لیو پینگ از چین می رود در حالی که آشیش در وزن 80 کیلوگرم با چالش سختی برابر آرلن لوپز دارنده دو مدال طلای المپیک از کوبا روبرو خواهد شد. ناوین در وزن 92 کیلوگرم به مصاف جئونگ جائه مین از کره جنوبی می رود.