شیخ صباح الخالد الصباح: امیر کویت شیخ صباح الخالد را مجدداً به عنوان رسانه نخست وزیر نخست وزیر منصوب کرد

شیخ صباح الخالد الصباح ، امیر کویت ، روز سه شنبه ، شیخ صباح الخالد الصباح را به عنوان نخست وزیر منصوب کرد و به دنبال نظرسنجی های پارلمان در کشور عربی خلیج فارس ، که با بدترین بحران اقتصادی در دهه های گذشته روبرو است.

رسانه های دولتی گفتند که شیخ نواف از شیخ صباح خواسته است اعضای کابینه جدید را برای تصویب معرفی کند.

در حالی که امیر در امور ایالت حرف آخر را می زند ، نخست وزیر به طور سنتی به روابط پرتنش بین دولت و پارلمان ، جایی که نامزدهای مخالف در رای گیری قانونگذاری روز شنبه به دست آوردند ، کمک می کند.

تحلیلگران گفتند كه تشکیل مجمع جدید می تواند تلاش های اصلاحات دولت برای رفع بحران شدید نقدینگی در كشور عضو اوپك را كه ناشی از پایین بودن قیمت نفت و شیوع ویروس كرونا است ، مختل كند.

شیخ صباح ، که از سال 2011 وزیر خارجه بود قبل از آنکه در اواخر سال 2019 به مقام نخست وزیری برسد ، وظیفه فوری غلبه بر قانون قانونی قانون بدهی را دارد که به کویت اجازه می دهد از بازارهای بدهی بین المللی استفاده کند تا بتواند بودجه در حال رشد را متصل کند. کمبود.

ردیف ها و بن بست های مکرر بین کابینه و مجلس ، قدیمی ترین و صریح ترین منطقه خلیج فارس ، منجر به تغییرات پی در پی دولت و انحلال پارلمان شده است ، که مانع سرمایه گذاری و اصلاحات اقتصادی و مالی در کشور رفاهی گهواره تا گور می شود.

سیاست های نفتی تولیدکننده اوپک که توسط شورای عالی نفت تعیین می شود و سیاست خارجی که توسط امیر هدایت می شود ، بعید به نظر می رسد در دولت جدید تغییر کند.