شکاف دستمزد بخش دولتی و خصوصی در سال مالی 22 افزایش می یابد

تجزیه و تحلیل داده‌ها در مورد غرامت کارکنان نشان می‌دهد که شکاف بین صورت‌حساب‌های دستمزد بخش خصوصی و بخش دولتی در سال مالی 2022 به تقریباً یک درصد افزایش یافته است.

تجزیه و تحلیل ET نشان می دهد که به عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی اسمی، صورتحساب دستمزد بخش خصوصی در سال منتهی به 21 مارس 2022 12.7 درصد بوده است، در حالی که برای بخش دولتی 11.8 درصد است.

یک دهه پیش، در سال مالی 12، بخش دولتی سهم بالاتری 12.4 درصدی در تولید ناخالص داخلی به قیمت فعلی در مقابل 9.2 درصد برای بخش خصوصی داشت. بخش خصوصی از نظر دستمزد در سال مالی 20، درست قبل از همه گیری، از بخش دولتی پیشی گرفت.
مدن سبنویس، اقتصاددان ارشد بانک بارودا، در توضیح این شکاف گفت: «حقوق‌های بخش خصوصی با سرعت بیشتری نسبت به دولت افزایش می‌یابد و رشد شغل نیز بالاتر است».

او گفت که رشد کم شغل در دولت نیز ممکن است دلیلی باشد و افزود که دولت مرکزی جایگزین مشاغل نمی شود. او گفت: «برون سپاری زیادی در حال انجام است.

شکاف لایحه دستمزد سال مالی 22 در بخش عمومی و خصوصی افزایش می یابد

NR Bhanumurthy، معاون دانشکده اقتصاد دانشگاه دکتر BR Ambedkar گفت: “سطح اشتغال شاهد این نوع شیب بین بخش خصوصی و دولتی بوده است. همچنین افزایش دستمزدها در بخش خصوصی در مقایسه با دولت بیشتر است.” ، بنگالورو (دانشگاه BASE).

او گفت که تاخیر در اجرای کمیسیون پرداخت هفتم توسط برخی ایالت ها نیز دلیلی بر کاهش غرامت توسط دولت است.

بر اساس نظرسنجی شرکت مشاوره AON، حقوق در شرکت های هند در سال 2022 10.6 درصد افزایش یافت و انتظار می رود در سال 2023 10.4 درصد افزایش یابد.

غرامت بخش خصوصی از سال مالی 20 به سال مالی 22 20.3 درصد افزایش یافته است، در حالی که رشد برای بخش دولتی 12.5 درصد بوده است. تولید ناخالص داخلی اسمی در این دوره 16.8 درصد رشد داشته است.