شهر اوکراینی اشغال شده توسط روسیه زیر آتش “شدید”.

مقامات اشغالگر روسیه در جنوب اوکراین روز شنبه گفتند که نیروهای اوکراینی شهر نوایا کاخوفکا را در معرض “آتش شدید توپخانه” قرار داده اند که برق را قطع کرده است.

این گلوله باران در همان روزی رخ داد که مقامات در کریمه الحاق شده به روسیه از حمله پهپادی به انبار سوخت خبر دادند و در حالی که کیف برای یک ضد حمله گسترده علیه نیروهای مسکو آماده می شود.

نوایا کاخوفکا در بخشی از منطقه جنوبی خرسون است که روسیه کنترل می کند. این رودخانه در بالادست رودخانه دنیپرو از خرسون، پایتخت منطقه ای که روسیه در نوامبر گذشته از آن خارج شد، قرار دارد.
مقامات روسیه در تلگرام گفتند: «نوایا کاخوفکا و شهرک‌های اطراف این منطقه زیر آتش توپخانه بسیار شدید نیروهای مسلح اوکراین هستند».

این سازمان افزود که آتش توپخانه شهر را “بدون برق” رها کرد.

مقامات مستقر در مسکو از مردم شهر خواستند “آرامش خود را حفظ کنند” و گفتند که کار برای بازگرداندن برق “پس از پایان گلوله باران” آغاز خواهد شد.

نوایا کاخوفکا در اولین روز حمله آنها به اوکراین در 24 فوریه 2022 به دست نیروهای روسیه افتاد. این سد محل استقرار سد هیدروالکتریک کاخوفکا است که یک هدف استراتژیک در اولین ساعات حمله مسکو به تصرف خود درآورده است.

داستان های ET Prime را از دست ندهید! به روز رسانی روزانه کسب و کار خود را در واتس اپ دریافت کنید. اینجا کلیک کنید!