شرکت R-Infra DAMEPL دادخواست تحقیر را در دادگاه عالی دهلی ارائه می کند

شرکت Reliance Infrastructure در فرودگاه دهلی Metro Express Pvt Ltd (DAMEPL) که توسط آنیل آمبانی ترویج می شود، روز دوشنبه یک دادخواست توهین آمیز به دادگاه عالی دهلی علیه مرکز، دولت دهلی و شرکت مترو دهلی به دلیل “نافرمانی عمدی و عمدی” از دستور دادگاه ارائه کرد. پرداخت 4700 کرور رای داوری که شرکت برنده شده بود.

قاضی مانمیت پریتام سینگ آرورا پرونده را به قاضی یاشوانت وارما، که قبلاً در مورد این موضوع از جمله دادخواست اجرایی مربوط به رای داوری رسیدگی شده است، منتقل کرد.

این موضوع اکنون برای رسیدگی در 18 آگوست بررسی خواهد شد.

در 17 مارس، دادگاه عالی به مرکز و دولت دهلی دستور داد تا ظرف دو هفته در مورد درخواست DMRC برای تمدید ضمانت دولتی یا بدهی تبعی برای جمع آوری وجوه برای پرداخت رای داوری سال 2017 به نفع یک شرکت Reliance Infrastructure تصمیم بگیرند. خدمات مترو فرودگاه پایتخت

DAMEPL در دادخواست تحقیر جدید خود گفت که پاسخ دهندگان، از جمله دولت مرکز و دهلی، از هیچ یک از دستورات دیوان عالی تبعیت نکرده اند.

مرکز و دولت دهلی به جای پرداخت بر اساس این جایزه، ترجیح داده اند علیه حکم دادگاه عالی به دیوان عالی استیناف کنند و افزود که آنها با دادگاه عالی “پنهان بازی” می کنند.

همچنین به دیوان عالی کشور گفته است که وزارت مسکن و شهرسازی پیشنهاد کرده است که ماده 89 قانون راه آهن مترو (عملیات و نگهداری) را اصلاح کند تا نیاز به رضایت قبلی دولت مرکزی برای اعمال ضمیمه دارایی ها حذف شود. شرکت‌های ریلی مترو نسبت به اجرای احکام و مطلق‌کردن حمایت‌ها.» اصلاحیه پیشنهادی به دنبال تضمین این است که هیچ طلبکار، تأمین‌کننده، وام‌دهنده، فروشنده یا هر ذینفع دیگری در هیچ شرکت راه‌آهن مترو در کشور نتواند وجوهی را از شرکت ریلی مترو دریافت کند. حتی پس از صدور حکم علیه چنین شرکت ریلی مترو.”

DAMEPL گفت، علیرغم نگرانی ابراز شده توسط وزارت حقوق و دادگستری و وزارت دارایی، به نظر می رسد که وزارت امور خارجه در حال انجام اصلاحیه است، و افزود که قصد اتحادیه هند برای خنثی کردن دستورات دادگاه و اجتناب از پرداخت مشروع است. عوارض طبق قرارداد خود با DMRC، واحد Reliance Infra قرار بود خط مترو فرودگاه را تا سال 2038 اجرا کند. اما به دلیل مسائل ایمنی، عملیات را متوقف کرد، از قرارداد خارج شد و به شرط داوری استناد کرد.

یک دادگاه داوری در می 2017 ادعای DAMEPL را پذیرفت و مبلغ 2782.33 کرور روپیه همراه با بهره به این شرکت اعطا کرد.