شرکت‌ها تلاش زیادی می‌کنند تا کارگران تحویل‌دهنده را از گرما محافظت کنند

در بحبوحه نبرد با دمای سوزان با هشدارهای موج گرما که توسط اداره هواشناسی هند در چندین ایالت صادر شده است، تعداد زیادی از شرکت ها از جمله Flipkart، Swiggy، Zepto، Dunzo و Panasonic در تلاش هستند تا به کارگران، سواران و کارمندان حمل و نقل در این کشور کمک کنند. بخش هایی مانند فروش که کارشان مستلزم حضور در محل است.

شرکت‌های تجارت الکترونیک، که در معرض خطر بالاتری نسبت به سایرین ناشی از آب و هوای شدید که مدیران تحویل را تحت تأثیر قرار می‌دهند، گفتند که مکانیسم‌های پشتیبانی از جمله مکان‌های استراحت، پزشک در حال تماس، نوشیدنی‌های انرژی‌زا، ORS و حتی لباس‌هایی از پارچه‌های قابل تنفس را به کار می‌گیرند که برای شرایط سخت مناسب‌تر است. شرایط آب و هوایی. چندین مدیر تحویل که ET با آنها صحبت کرد گفتند که از خستگی و کم آبی رنج می بردند و گذراندن روز در این شرایط وحشیانه موج گرما سخت بود.

پلتفرم تحویل Hyperlocal Dunzo در حال مذاکره با شرکای تجاری است تا هرجا که ممکن است برای شرکای تحویل یک فضای استراحت و پارکینگ در سایه فراهم کند.

“رفاه شرکای تحویل ما اولویت ما باقی می ماند. حدود 50 تا 60 درصد نیروی ناوگان ما در هر لحظه روی زمین خواهد بود. به خصوص در تابستان ها، ما در تمام شهرهایی که در آن حضور داریم، ترتیبات آبی مانند ایستگاه های آبی داریم. علاوه بر این، ما همچنین محصولات انرژی‌زا و نوشیدنی‌هایی مانند گلوکز را به‌صورت شبانه‌روزی در دسترس قرار می‌دهیم. در مواقعی که موج گرما بدتر می‌شود، آستین‌های دستی باکیفیت برای محافظت در برابر آفتاب ارائه می‌کنیم.” عملیات تامین، دانزو.

در زپتو، تمام مراکز تحویل به نیمکت‌ها، دستگاه‌های پخش آب و خنک‌کننده‌ها، ایستگاه‌های شارژ، فن‌ها و غیره مجهز شده‌اند، و ناهار، شام و نوشیدنی‌های درخواستی در چند فروشگاه ارائه می‌شوند.

“در طول تابستان، ما همچنین تدارکاتی را برای قرص‌های گلوکز، دوغ و داروهای اولیه بدون نسخه مانند ORS و پاراستامول برای همه مدیران در نظر گرفته‌ایم. هرکسی که ناخوشی گزارش شود، با مشاوره فوری پزشک و بدون هزینه توسط تیم فروشگاه مراقبت می‌شود. علاوه بر این، علاوه بر بازخوردی که از سوارانمان دریافت کردیم، پارچه تی شرت را تغییر دادیم.”

Swiggy که بیش از 2,70,000 شریک تحویل برای آن کار می کنند، به آنها امکان دسترسی به نیمکت های استراحت و ایستگاه های آب، دوغ موجود در اکثر غلاف های Instamart و تی شرت های تمام آستین ساخته شده با مش 100٪ قابل تنفس را می دهد. پارچه. فلیپ کارت گفت که در حال ارائه پناهگاه های حرارتی، تهیه گلوکز و آب و همچنین مواد غذایی در مکان های خاص است. فراتر از کارکنان تحویل، سایر شرکت ها نیز مراقب کارکنان در مناطق آسیب دیده هستند. در برخی از شرکت‌های IT/ITeS در کلکته، که با موج گرمای بی‌سابقه‌ای مواجه است، به مدیران گفته شده است که فعلاً به کارمندان اجازه دهند از خانه کار کنند.

مدیر منابع انسانی پاناسونیک هند، آدارش میشرا، به ET گفت که علیرغم اینکه این زمان شلوغ ترین زمان سال برای فروش AC است، به فروشندگان توصیه شده است تا آنجا که ممکن است صبح ها در شعبه ها بمانند و عصرها بیشتر در میدان حرکت کنند. . تیم منابع انسانی نیز برای نظارت بر رفاه مردم در تماس است.

آمیتاو موکرجی، رئیس منابع انسانی شرکت، ITC، گفت که کارکنان از محل کار به کار خود ادامه می دهند و کارمندانی انعطاف پذیر هستند که تا 2 روز در هفته از خانه کار کنند.