شرایط سرد در شمال هند حاکم است ، احتمالاً از اول دسامبر بارش شدید در ایالات جنوبی وجود دارد

دهلی نو: گلمارگ در کشمیر روز شنبه با منفی 5.6 درجه سانتیگراد لرزید ، زیرا شرایط سرما در بیشتر مناطق شمال هند حاکم است ، در حالی که IMD گفته است که از 1 دسامبر احتمال بارندگی در ایالات جنوبی وجود دارد.

مقامات روز شنبه گفتند که در سه روز گذشته در مناطق چیتور و کاداپا در آندرا پرادش هشت نفر در اثر سیل ناشی از بارندگی شدید ناشی از طوفان ‘Nivar’ کشته شدند.

وزیر ارشد Yagan Mohan Reddy اعلام کرد که از پرداخت بلاعوض هر یک 5 روپیه به اقوام متوفی خبر می دهد.

در دهلی ، کمترین دما 10.1 درجه سانتیگراد و حداکثر آن 26.4 درجه سانتیگراد ثبت شده است. کیفیت هوای شهر یک روز پس از آنکه سرعت مطلوب باد به پیشرفت قابل توجه آن کمک کرد ، در گروه “ضعیف” قرار گرفت.

با کاهش سرعت وزش باد ، سازمان های دولتی گفتند که کیفیت هوا احتمالاً وخیم تر می شود. شاخص متوسط ​​کیفیت هوای 24 ساعته شهر (AQI) در روز شنبه 231 بود.

بادهای شدیدتر و کاهش شدید سهم سوختن ریشه ها دو دلیل عمده برای تمیزتر شدن آسمان در دهلی در روز جمعه بود. با این حال ، باد در شب کندتر شد و باعث جمع شدن آلاینده ها شد.

پیش بینی می شود وزش باد در روز یکشنبه کاهش یابد و بنابراین کیفیت هوای دهلی احتمالاً بیش از پیش خراب شده و طی دو روز آینده در رده “ضعیف” تا “بسیار ضعیف” باقی می ماند.

در شمال شمالی ، شرایط جوی سرد در بیشتر مناطق جامو و کشمیر حاکم است و گلمارگ در دره سردترین مکان با منفی 5.6 درجه سانتیگراد ثبت شده است.

اداره هواشناسی هوا را تا 4 دسامبر در سرزمین اتحادیه پیش بینی کرده است.

کشمیر دمای شب زیر صفر را تجربه کرد زیرا جیوه چندین درجه زیر نقطه انجماد نشست کرد ، با Srinagar حداقل دمای منفی 2.2 درجه سانتیگراد را ثبت کرد ، در حالی که Qazigund (Anantnag) و Kupwara کمترین منفی 1.8 درجه سانتیگراد و منفی 1.0 درجه سانتیگراد را تجربه کردند به ترتیب.

دمای هوا در هیماچال پرادش به دلیل خشک ماندن هوا در این ایالت در 24 ساعت گذشته یک تا دو درجه افزایش یافته است. Lahaul و Spiti مرکز اداری Keylong به عنوان سردترین مکان در این ایالت با منفی 9.5 درجه سانتیگراد ثبت شد.

بیشترین دما در این ایالت در Una با 28.4 درجه سانتیگراد در روز شنبه ثبت شد.

در راجستان ، دمای شب با چند درجه کاهش در مناطقی از ایالت با کوه ابو سردترین مکان با حداقل 1 درجه سانتیگراد ثبت شده در حالی که در دشت ها قرار دارد ، چورو سردترین مکان با حداقل دما 5.8 درجه سانتیگراد بود.

هواشناس پیش بینی کرده است که طی 24 ساعت آینده دمای شبانه و موج های سرد در مناطق شمالی ایالت کاهش یابد.

کمترین دما در هاریانا و پنجاب کمی بالاتر از حد نرمال بود ، در حالی که Chandigarh ، پایتخت مشترک دو ایالت ، پایین ترین دما 8.7 درجه سانتیگراد را ثبت کرد.

در هاریانا ، آمبلا کمترین دما 9.5 درجه سانتیگراد را ثبت کرد ، یک درجه نسبت به حالت عادی ، در حالی که آمریتسار در پنجاب حداقل دما 6.8 درجه سانتیگراد را ثبت کرد ، یک درجه بالاتر از حد نرمال.

هوا در اوتار پرادش خشک و با مه کم و متوسط ​​در مکانهای منفرد باقی مانده است. دمای روز به طور قابل توجهی در بخش Varanasi کاهش یافت و در بخش Bareilly به طور قابل توجهی افزایش یافت ، اما در بخشهای باقی مانده دولت تغییر زیادی ایجاد نشد.

در جنوب ، IMD گفت: منطقه ای با فشار کم در جنوب دریای آندامان و خلیج مجاور بنگال “به احتمال زیاد” در 48 ساعت آینده در یک افسردگی متمرکز شده و قبل از حرکت به سمت ساحل تامیل نادو شدت بیشتری خواهد گرفت ، و این باعث سنگین شدن به شدت بارش شدید در ایالات جنوبی از اول دسامبر آغاز می شود.

به احتمال زیاد در 2 دسامبر از غرب به شمال غربی حرکت خواهد کرد و به ساحل جنوب تامیل نادو خواهد رسید. دفتر هواشناسی پیش بینی می کند باران شدید تا بسیار شدید در چند مکان با ریزش های شدید شدید جدا شده “به احتمال زیاد” در جنوب تامیل نادو و جنوب کرالا در تاریخ 2 دسامبر.

بارندگی شدید تا بسیار شدید از سه شنبه تا پنجشنبه نیز به احتمال زیاد در شمال تامیل نادو ، پودوچری ، ماهه و کارایکال و شمال کرالا رخ داده است ، افزود: ساحل جنوبی آندرا پرادش ، Rayalseema ، جنوب داخلی کارناتاکا و لاشادویپ نیز احتمال دارد دوش های سنگین در این دوره

در همین حال ، IMD در تاریخ 1 دسامبر برای مناطق Pathanamthitta و Idukki در کرالا و در 2 دسامبر برای مناطق Thiruvananthapuram و Kollam هشدار “نارنجی” به دنبال منطقه کم فشار صادر کرد.

هشدار زرد نیز برای مناطق Thiruvananthapuram ، Kollam و Kottayam در روز سه شنبه و برای مناطق Pathanamthitta ، Alappuzha ، Kottayam و idukki در روز چهارشنبه اعلام شده است.

هشدار نارنجی نشان دهنده بارندگی سنگین تا بسیار شدید از 6 سانتی متر تا 20 سانتی متر باران است ، در حالی که هشدار زرد بارندگی شدید از 6 سانتی متر تا 11 سانتی متر است.

دولت ایالت روز شنبه گفت که در آندرا پرادش ، در سه روز گذشته در سیل ناشی از بارندگی شدید تا بسیار شدید در مناطق چیتور و کاداپا این ایالت هشت نفر کشته شدند.

محصولات کشاورزی در 72755 هکتار در Kadapa ، 33269 هکتار در SPS Nellore و 9658 هکتار در منطقه Chittoor خسارت دیدند که در اثر طوفان طوفان Nivar رخ داده است ، که اخیراً بارانهای شدیدی در تامیل نادو و Pondicherry ایجاد کرده است.

جمع کنندگان در جلسه بررسی به ریاست وی به وزیر ارشد گفتند که صدها خانه و جاده که به صدها کیلومتر در این مناطق کشیده شده اند نیز آسیب دیده اند.