سیاست “سم”: BJP، کنگره به دنبال ممنوعیت مبارزات انتخاباتی رهبران ارشد هستند

مسابقه عامیانه بین کنگره و BJP در روز جمعه، یک روز پس از ورود کلمه “سم” به گفتمان سیاسی شدت گرفت.

BJP و کنگره از کمیسیون انتخابات خواسته اند تا تبلیغات رهبران ارشد حزب دیگر را به دلیل اظهارات اعتراض آمیز ممنوع کند.

روز جمعه نوبت به باساناگودا یاتنال، رهبر بی‌جی‌پی کارناتاکا بود که گفتمان مبارزات انتخاباتی را پایین بیاورد، زمانی که سونیا گاندی، رئیس‌جمهور سابق کنگره را «ویشا کانیا» (دوشیزه سمی) خطاب کرد، یک روز پس از اینکه جانشین او مالیکارجون خارگ گفت، نخست‌وزیر نارندرا مودی «ماری سمی» است. اما بعداً عذرخواهی کرد و توضیح داد که این اصطلاح برای ایدئولوژی مورد نظر مودی در نظر گرفته شده است.
در همین حال، یک هیأت کنگره به رهبری آبیشک مانو سینگوی به کمیسیون اروپا در دهلی نو دادخواست داد و خواستار محرومیت آمیت شاه وزیر کشور اتحادیه و یوگی آدیتیانات، وزیر کشور اوتار پرادش به دلیل اظهارات «بسیار اعتراض آمیز، حزبی، جمعی و نادرست» این دو نفر در جریان مبارزات انتخاباتی شد. به تازگی. کنگره اظهارات شاه را که “اگر کنگره به قدرت رای داده شود در کارناتاکا شورش هایی روی خواهد داد” تاکید کرد تا به دنبال ممنوعیت مبارزات انتخاباتی او باشد. کنگره همچنین خواستار ممنوعیت CM UP شد زیرا گفته بود «رزرو برای مسلمانان منجر به تقسیم دوم می‌شود».

به طور مشابه، یک هیئت BJP به رهبری وزیر اتحادیه بوپندر یاداو با مقامات اتحادیه اروپا در دهلی نو ملاقات کرد و به دنبال ممنوعیت خارگه شد. در یادداشتی به هیئت نظرسنجی، رهبران BJP از کمیسیون خواستند تا فوراً مداخله کند و ملکرجون خارگ را از مبارزات انتخاباتی منع کند «تا از گسترش چنین کمپین ظالمانه ای جلوگیری کند و مثالی ارائه دهد که کمیسیون هیچ گونه تخلفی از آئین نامه رفتاری مدل را نخواهد داد».

KC Venugoapal، دبیر کل AICC در واکنش به BJP به دلیل اظهارات Yatnal گفت: “در هر انتخابات، آنها سوء استفاده های جدیدی را برای توهین به سونیا گاندی جی انجام می دهند، که تمام زندگی خود را با نهایت عزت و لطف سپری کرده است. BJP با زبان کثیف خود علیه رهبران ما به پایین‌ترین سطح خود ادامه می‌دهد.»

یاتنال که به دنبال انتخاب مجدد در ویجایاپورا بود، گفته بود: «مودی با یک کبرا مقایسه می‌شود و سمی نامیده می‌شود. آیا سونیا گاندی، که در مهمانی‌تان درباره او می‌رقصید، ویشا کانیا است؟ سونیا گاندی که کشور را ویران کرد به عنوان مامور چین و پاکستان کار می کند.