سه عامل نفوذی در امتداد LoC در پونچ جامو دستگیر شدند

پلیس و ارتش جامو و کشمیر مدعی هستند که سه عامل نفوذی ادعایی را روز چهارشنبه در امتداد خط کنترل در منطقه پونچ جامو دستگیر کرده اند.

این مقام ها گفتند که در جریان عملیات خنثی کردن پیشنهاد نفوذ، یک تن از پرسنل ارتش نیز زخمی شده است. در بیانیه رسمی سخنگوی دفاعی وزارت دفاع آمده است که در شب‌های 30 و 31 اردیبهشت، تیم مشترک ارتش و پلیس با سوء استفاده از سه الی چهار نفر از عوامل نفوذی که گویا قصد عبور از حصار در منطقه خاری کرمه بخش پونچ را داشتند، رهگیری کردند. هوای بد و باران های شدید

در بیانیه رسمی آمده است: «پس از ردیابی حرکت در حدود ساعت 0130، یک کمین ارتش هند که به خوبی در حال به چالش کشیدن آنها بود، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در آتش تلافی جویانه، تعدادی تروریست مورد اصابت قرار گرفتند. منطقه محاصره شد و در عملیات جست و جو، ردپای خون پیدا شد. سخنگوی ارتش هند گفت: “سه تروریست با مقداری سلاح و انبارهای جنگی از جمله یک بمب دست ساز و مواد مخدر دستگیر شدند. در تیراندازی متعاقب آن یک سرباز ارتش هند مجروح شد و تخلیه شد.” عملیات جستجو در منطقه همچنان ادامه دارد.

این مقام ها اعلام کردند که این حادثه در بخش گلپور رخ داده است و سه عامل نفوذی به نام های محد فاروق مجروح، محد ریاض و محد زبیر بیست و چند ساله شناسایی شده اند. مقامات ادعا می کنند که یک تفنگ AK، دو تپانچه، شش نارنجک، یک دستگاه بمب دست ساز 10 کیلوگرمی که در یک زودپز جاسازی شده بود، و چندین بسته مشکوک به هروئین کشف و ضبط کردند.

مقامات ارتش و پلیس مدعی شده‌اند که گروه‌های شبه‌نظامی برای فعال‌سازی منطقه جامو، به‌ویژه محدوده پونچ-راجوری در امتداد خط کنترل، در سال جاری برنامه‌ریزی کرده‌اند. در ژانویه امسال، هفت غیرنظامی در یک حمله هدفمند کشته و 14 نفر دیگر زخمی شدند. بعداً در آوریل و می، ده سرباز ارتش، از جمله پنج پاراکوماندو نخبه، در محدوده پونچ-راجوری کشته شدند. جبهه ضد فاشیست خلق، شاخه ای از جیش محمد مسئولیت این قتل ها را بر عهده گرفت.