روسیه: روسیه پس از رد ویزای روزنامه‌نگاران روسی برای بازدید از سازمان ملل، از آمریکا انتقاد کرد

روسیه روز یکشنبه گفت که ایالات متحده به خبرنگارانی که می خواستند سفر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه به نیویورک را پوشش دهند، ویزا نداده است و لاوروف پیشنهاد کرد که مسکو اقدامات تلافی جویانه شدیدی انجام دهد. هیچ اظهارنظر فوری از سوی وزارت امور خارجه ایالات متحده در مورد ادعای رد روادید وجود ندارد. هدف روزنامه نگاران پوشش حضور لاوروف در سازمان ملل به مناسبت ریاست روسیه بر شورای امنیت بود.

لاوروف روز یکشنبه پیش از ترک مسکو گفت: «کشوری که خود را قوی‌ترین، باهوش‌ترین، آزادترین و منصف‌ترین کشور می‌نامد، با نشان دادن اینکه تضمین‌های سوگند خورده‌اش در مورد حفاظت از آزادی بیان و دسترسی به اطلاعات واقعاً ارزش دارد، کار احمقانه‌ای انجام داده است». وی گفت: مطمئن باشید فراموش نمی کنیم و نمی بخشیم.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه گفت: «من تاکید می‌کنم که راه‌هایی برای پاسخ به این موضوع پیدا خواهیم کرد تا آمریکایی‌ها برای مدت طولانی به یاد داشته باشند که این کار را انجام ندهند».

این مناقشه در پی تنش های شدید با واشنگتن بر سر دستگیری ایوان گرشکویچ، خبرنگار WSJ در ماه گذشته، که روسیه او را به جاسوسی متهم می کند، رخ داد. ایالات متحده او را “به اشتباه بازداشت” اعلام کرده است.

داستان های ET Prime را از دست ندهید! به روز رسانی روزانه کسب و کار خود را در واتس اپ دریافت کنید. اینجا کلیک کنید!