روسیه اوکراین را متهم به انجام حملات تروریستی در مسکو از طریق پهپاد می کند

روسیه اوکراین را به حمله تروریستی با هواپیماهای بدون سرنشین به اشیا در مسکو متهم کرده است.

هشت هواپیمای بدون سرنشین از نوع هواپیما در این حمله شرکت داشتند. منابع گفتند که تمام پهپادهای دشمن مورد اصابت قرار می گیرند.

سه نفر از آنها توسط جنگ الکترونیک سرکوب شدند، کنترل خود را از دست دادند و از اهداف مورد نظر خود منحرف شدند.

به گفته منابع آگاه، پنج هواپیمای بدون سرنشین دیگر توسط سامانه موشکی و توپ ضدهوایی پانتسیر-اس در منطقه مسکو سرنگون شدند.

هواپیماهای بدون سرنشین به دو ساختمان مسکونی در مسکو برخورد کردند، کسی آسیب ندید. یک پهپاد به طبقات بالایی یک ساختمان مسکونی در Profsoyuznaya، مسکو برخورد کرد. نما و شیشه خانه از بین رفته است. دومی به یک ساختمان مسکونی 24 طبقه در خیابان Atlasova در TiNAO (مسکو جدید) برخورد کرد.

فرماندار منطقه مسکو سوبیانین در ارتباط با کار پدافند هوایی از ساکنان منطقه خواست آرامش خود را حفظ کنند. سوبیانین گفت: به دلایل امنیتی، در حین کار نیروهای اورژانس، اقداماتی برای تخلیه ساکنان چندین ورودی دو خانه که مورد اصابت یک پهپاد قرار گرفته بودند، انجام شد. منابع گفتند بلافاصله پس از پایان کار خدمات ویژه، ساکنان می توانند به آپارتمان های خود بازگردند.

فرودگاه‌های دوموددوو، ونوکوو و ژوکوفسکی مسکو طبق معمول کار می‌کنند. دولت روسیه ادعا کرد که حدود 25 پهپاد در حمله صبحگاهی شرکت داشتند. بیشتر آنها توسط نیروهای پدافند هوایی در منطقه مسکو سرنگون شدند، برخی از پهپادها روی درختان و سیم ها گیر افتادند، زیرا آنها در ارتفاع بسیار پایین پرواز می کردند.

3 هواپیمای بدون سرنشین به ساختمان های مسکونی برخورد کردند، یکی از این پهپادها مواد منفجره حمل کرد که منفجر نشد.

هنگام حمله به مسکو، هواپیماهای بدون سرنشین ناشناخته قبلی با طراحی “اردک” آیرودینامیکی مورد استفاده قرار گرفت – مانند حمله به کراسنودار در 26 مه. این را الکسی روگوزین، پسر دیمیتری روگوزین و رئیس ANO بیان کرد. مرکز توسعه فناوری های حمل و نقل.

به گفته وی، نیروگاه پهپادهای مورد استفاده با موتور احتراق داخلی، طول بال ها حداقل 4 متر و برد تئوری از 400 تا 1000 کیلومتر است. هزینه هر یک از این پهپادها بین 30 تا 200 هزار دلار برآورد شده است.

الکسی روگوزین نوشت: پارازیت‌های رادیویی الکترونیکی پهپادها معمولاً برای چنین دستگاه‌هایی بی‌فایده هستند، تنها راه مقابله مؤثر با آنها سرنگونی است.

یکی از پهپادهایی که امروز به مسکو پرواز کرد، طبق داده های اولیه ممکن است یک مدل اصلاح شده اوکراینی A-2 Sinitsa باشد. یک پهپاد بسیار شبیه به آن امروز در ساعت 6:46 صبح بر فراز روستای پتروو-دالنی، منطقه کراسنوگورسک، زمانی که به سمت ایلینسکی پرواز می کرد، فیلمبرداری شد.

نسخه موجود چنین پهپادی فقط می تواند حدود 100 کیلومتر پرواز کند، اما پهپادهای امروزی بزرگتر بودند و با مهمات HEAT بارگیری شدند. قبلاً چنین اصلاحی شناخته شده نبود.

طول بال آنها حدود سه متر بود – در مقابل 1.8 در نسخه اصلی. علاوه بر این، همه پهپادها به جای موتورهای الکتریکی کلاسیک به موتورهای بنزینی مجهز شدند. منابع ادعا کردند که چنین دستگاه هایی در خارکف اوکراین در حال توسعه هستند.