روز زمین 2023 اهمیت: روز زمین 2023: تاریخ، موضوع، تاریخ، اهمیت

روز زمین هر سال در 22 آوریل جشن گرفته می شود تا به جنبش زیست محیطی احترام بگذارد و آگاهی را برای حفاظت از منابع طبیعی افزایش دهد. سناتور آمریکایی گیلورد نلسون روز زمین را برای آموزش محیط زیست پایه گذاری کرد.

به طور کلی روز زمین یا در 22 آوریل یا در روزی که اعتدال بهاری در سراسر جهان رخ می دهد جشن گرفته می شود. امسال روز زمین در 22 آوریل جشن گرفته می شود.

موضوع روز زمین ۲۰۲۳

موضوع روز زمین 2023 “در سیاره ما سرمایه گذاری کنید” است. روز زمین در حال حاضر آگاهی در مورد انرژی های تجدیدپذیر و گرمایش جهانی را افزایش می دهد.

تاریخچه روز زمین، اهمیت

سناتور گیلورد نلسون از ویسکانسین در ایالات متحده جشن ملی جنبش زیست محیطی را در دهه 1960 برپا کرد. در 22 آوریل 1970، نلسون اولین روز زمین را با کمک یک دانشجوی فارغ التحصیل در دانشگاه هاروارد به نام دنیس هیز ترتیب داد.

حدود 20 میلیون نفر در سراسر ایالات متحده در این مراسم شرکت کردند. متعاقبا، این رویداد حمایت از قوانینی مانند قانون هوای پاک (به روز شده در سال 1970) و قانون گونه های در معرض خطر (1973) را تقویت کرد.

روز جهانی زمین در سال 1990 توسط هاینز سازماندهی شد. بیش از 200 میلیون نفر از 140 کشور در این رویداد شرکت کردند. در حال حاضر، شبکه روز زمین (EDN) در بیش از 20000 شریک و سازمان در 190 کشور پخش شده است.

در همین حال، داوطلبان در ده‌ها کشور قرار بودند درختان بکارند، زباله‌ها را پاک کنند و از دولت‌ها بخواهند که برای بزرگداشت روز زمین در سال 2023 بیشتر برای مبارزه با تغییرات اقلیمی انجام دهند، زیرا طبق گزارش رویترز، دانشمندان در مورد آب و هوای شدیدتر و ثبت دما در سال جاری هشدار می‌دهند. .

سوالات متداول

Q1. روز زمین 2023 چه زمانی است؟
A1. روز زمین 2023 در 22 آوریل است.

Q2. چرا روز زمین جشن گرفته می شود؟
A2. روز زمین برای تشویق جنبش های زیست محیطی جشن گرفته می شود.

بیانیه سلب مسئولیت: این محتوا توسط یک شخص ثالث نوشته شده است. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسندگان / نهادهای مربوطه است و دیدگاه های اقتصادی تایمز (ET) را نمایندگی نمی کند. ET هیچ یک از محتویات خود را تضمین، تضمین یا تأیید نمی کند و به هیچ وجه در قبال آنها مسئولیتی ندارد. لطفاً تمام اقدامات لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید که اطلاعات و محتوای ارائه شده صحیح، به روز شده و تأیید شده است. ET بدینوسیله از هرگونه و همه ضمانت‌های صریح یا ضمنی مربوط به گزارش و هر محتوای آن سلب مسئولیت می‌کند.