راهول گاندی: روز سیاه برای دموکراسی هند: محبوبا در مورد رد درخواست تجدید نظر راهول گاندی

محبوبه مفتی، رئیس حزب دموکراتیک خلق، روز پنجشنبه پس از اینکه دادگاه گجرات دادخواست راهول گاندی را در یک پرونده افترا رد کرد و گفت که این یک “روز سیاه” برای دموکراسی هند است، از BJP انتقاد کرد. او همچنین متهم کرد که رهبران اپوزیسیون تحت تعقیب هستند و گفت که آنها یا در زندان هستند یا به زندان فرستاده خواهند شد.

“امروز یک روز سیاه در تاریخ دموکراتیک کشور است که به مادر دموکراسی بودن افتخار می کند. نحوه برخورد با راهول گاندی نشان می دهد که BJP می خواهد به دموکراسی پایان دهد. آنها می خواهند یک سیستم حزبی ایجاد کنند – BJP”. او در اینجا در 55 کیلومتری سرینگر به خبرنگاران گفت: رشترا — با به حاشیه راندن قانون اساسی.

رهبر حزب دموکراتیک خلق در حال واکنش به دادگاه سورات بود که درخواست تجدیدنظر گاندی علیه محکومیت او در یک پرونده جنایی افترا را رد کرد.

رئیس سابق جامو و کشمیر گفت: “قوه قضاییه آخرین امید مردم است، اما نقش دیرهنگام آن سوالاتی را برانگیخته است.”

او گفت که به دادخواست های ماده 370 نگاه کنید، آنها چندین سال است که بدون رسیدگی در جریان هستند.

او افزود: «پرونده بیلکیس بانو در حال بررسی است، اما پرونده راهول گاندی در حال تسریع است.

رهبر حزب دموکراتیک خلق گفت که به نظر می‌رسد که BJP از محبوبیت گاندی که پس از بهارات جودو یاترا به عنوان چهره‌ای معتبر ظاهر شده است، “ترس” دارد.

او افزود: «امیدوارم که مردم در برابر سلطه نادرست شرکت هند غربی قیام کنند، درست مانند قبل از سال 1947 علیه شرکت هند شرقی.