راهول گاندی اقامتگاه توغلاق لین را تخلیه می کند، کنگره کنجکاو در مورد کابین های پورتا برای تیم نه چندان کوچک کارکنان است.

در حالی که راهول گاندی اقامتگاه 12 خود را تخلیه می کند و به خانه دولتی جانپات 10 مادرش می رود، محافل کنگره کنجکاو هستند که تیم نه چندان کوچک کارکنان شخصی راهول به کجا منتقل شوند. آنها انتظار دارند که پرسنل به یک کابین جدید در 10، Janpath، محل نقل مکان کنند، درست همانطور که بسیاری از کارکنان پریانکا گاندی وادرا زمانی که او نیز مجبور شد خانه دولتی خود را در گذشته نه چندان دور تخلیه کند، انجام داده بودند.

راهول در آخرین روز مهلت پس از رد صلاحیتش به عنوان یک عضو لوک سبها پس از محکومیتش در یک پرونده افتراآمیز جنایی در سال 2019 اقامتگاه را ترک کرد. رهبر کنگره از سال 2005 در این خانه اقامت داشت.

طبق قوانین، نماینده رد صلاحیت شده حق اقامت دولتی را ندارد و باید ظرف یک ماه پس از رد صلاحیت آن را تخلیه کند.

راهول گاندی به همراه خواهرش و دبیر کل کنگره، پریانکا گاندی وادرا، از صبح روز شنبه دو بار از این خانه ییلاقی بازدید کردند.

راهول گاندی در حالی که برای آخرین بار اقامتگاه رسمی خود را ترک می کرد به رسانه ها گفت که به دلیل بیان حقیقت مجازات شده است.

رهبر کنگره افزود که دیگر نمی خواهد در خانه ای که مردم هند به او داده بودند زندگی کند، اما اکنون او را برده اند.

وی از حضور 18 ساله مردم کشور در این خانه تشکر کرد و گفت که حاضر است هر بهایی را برای گفتن حقیقت بپردازد. او همچنین اشاره کرد که در 10 Janpath، محل سکونت مادرش سونیا گاندی، زندگی خواهد کرد تا زمانی که یک ترتیب دیگر را انجام دهد.” ویدئویی از آپارتمان خالی

راهول گاندی پس از قفل کردن درب خانه، کلیدها را به مقامات مربوطه تحویل داد.

پریانکا گاندی نیز حمایت خود را از برادرش اعلام کرد و اظهار داشت که او حقیقت را گفته و اکنون با عواقب صحبت علیه دولت مواجه است.

او گفت: “هر چه برادرم گفته حقیقت است. او علیه دولت صحبت کرد و این نتیجه آن است.”

(ورودی های INAS)