راندیپ سورجوالا می‌گوید تصمیم CM کارناتاکا: ظرف 48 تا 72 ساعت آینده کابینه جدیدی خواهد داشت.

راندیپ سورجوالا، رهبر کنگره، روز چهارشنبه گفت که تصمیم در مورد وزیر ارشد بعدی کارناتاکا امروز یا فردا اعلام خواهد شد و کابینه جدید ظرف 72 ساعت تشکیل خواهد شد.

او همچنین گزارش های گمانه زنی مبنی بر اینکه سیددارامایا احتمالا یک بار دیگر به عنوان وزیر ارشد معرفی می شود را رد کرد.

او به خبرنگاران در دهلی نو گفت: “مذاکرات در حال حاضر توسط مالیکارجون خارگ، رئیس حزب در حال انجام است. هر زمان که کنگره تصمیمی اتخاذ کند، ما به شما اطلاع خواهیم داد. در 48 تا 72 ساعت آینده، کابینه جدیدی در کارناتاکا خواهیم داشت.”

رهبر کنگره گفت که رایزنی‌ها همچنان ادامه دارد و از رسانه‌ها خواست در مورد گمانه‌زنی‌ها گزارش ندهند و به اطلاعات جعلی توجه نکنند.

چهار روز از زمانی که کنگره با سلب قدرت از حزب بهاراتیا جاناتا، پیروزی قاطعی را در انتخابات مجلس به دست آورد، هنوز ایالت هنوز وزیر ارشدی را به دست نیاورده است.

در همین حال، حامیان سیددارامایا در حال انفجار ترقه در بنگلور دیده شدند.

همچنین، مقامات پلیس در حال بازرسی از استادیوم روباز سری کانتیراوا در بنگالورو، جایی که احتمالاً مراسم سوگند دولت جدید کارناتاکا برگزار خواهد شد، مشاهده شدند. در پایتخت ملی

علاوه بر این، اشوار خانداره، رئیس کارگر کنگره کارناتاکا و سایر نمایندگان مجلس نمایندگان به محل اقامت رئیس حزب مالیکارجون خارگ در پایتخت ملی برای دیدارهایی در رابطه با انتخاب وزیر ارشد بعدی ایالت وارد شدند.

خندره تاکید کرده بود که تعلیق تصمیم رئیس جمهور آینده احتمالا تا عصر امروز پایان خواهد یافت.

خندهره به خبرنگاران در اینجا گفته بود: “من با مالیکارجون خارگ، رئیس ملی حزب ملاقات کردم و تحولات اخیر در کارناتاکا را مورد بحث قرار دادم… فقط فرماندهی عالی تصمیم خواهد گرفت، ما 100 درصد متحد هستیم. شاید تا عصر امروز تصمیم بگیریم.”

روز سه شنبه، مالیکارجون خارگ، رئیس کنگره، با هر دو نامزد احتمالی، دی کی شیواکومار و سیددارامایا در دهلی نو ملاقات کرد.

سیددارامایا به همراه پسرش یاتیندرا و MLAs Zameer Ahmad، Bhyrati Suresh و رهبر ارشد KJ George به محل اقامت خارگ رسیده بودند.

راهول گاندی روز سه‌شنبه با مالیکارجون خارگ، رئیس حزب، ملاقات کرد که گزارش ناظران مرکزی کنگره را که روز دوشنبه ارائه شد، بررسی کرد.

سه ناظر مرکزی منصوب شده توسط کمیته کنگره سراسری هند (AICC) در کارناتاکا، روز دوشنبه وارد دهلی شدند تا گزارش خود را در مورد انتصاب وزیر ارشد کارناتاکا به Mallikarjun Kharge، رئیس کنگره ارائه دهند.

ناظران Sushil Kumar Shinde، Deepak Bawaria و Bhanwar Jitendra Singh موظف شدند در مورد انتخاب رهبر حزب قانونگذار کنگره (CLP) در کارناتاکا با نمایندگان مجلس نمایندگان تازه منتخب کنگره صحبت کنند و متعاقباً گزارش خود را به فرماندهی عالی حزب ارائه دهند.

حزب قانونگذاری کنگره اواخر عصر یکشنبه در بنگلور تشکیل جلسه داد و قطعنامه‌ای یک خطی را تصویب کرد که به رئیس کنگره اختیار می‌دهد تا Mallikarjun Kharge برای انتخاب رئیس حزب قانون‌گذار اختیار کند.

کنگره پس از پیروزی در انتخابات مجلس 10 مه به عنوان بزرگترین حزب در کارناتاکا ظاهر شد. 135 کرسی در مجمع 224 عضوی کارناتاکا به دست آورد.