راجنات سینگ و وزیر دفاع ایران در مورد وضعیت افغانستان گفتگو کردند

راجنات سینگ وزیر دفاع و سرتیپ محمدرضا قرایی آشتیانی وزیر دفاع ایران روز پنجشنبه در مورد مسائل امنیتی منطقه از جمله صلح و ثبات در افغانستان تبادل نظر کردند. دو وزیر در دیدار خود در پایتخت ملی همچنین در مورد توسعه دهلیز حمل و نقل بین المللی شمال جنوب (INSTC) برای اتصالات ترانسپورتی به افغانستان گفتگو کردند.

این مذاکرات ساعاتی پس از ورود آشتیانی وزیر دفاع و لجستیک نیروهای مسلح ایران برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای (SCO) در روز جمعه انجام شد.

سینگ در توییتی نوشت: با سردار سرتیپ محمدرضا قرایی آشتیانی وزیر دفاع ایران تعامل بسیار خوبی داشتم.
وزارت دفاع گفت: “این دیدار در فضایی صمیمانه و گرم برگزار شد. رهبران دو کشور بر روابط دیرینه فرهنگی، زبانی و تمدنی دو کشور از جمله ارتباط مردم با مردم تاکید کردند.”

در این بیانیه آمده است که هر دو وزیر همکاری های دفاعی دوجانبه را بررسی کردند و در مورد مسائل امنیتی منطقه ای از جمله صلح و ثبات در افغانستان تبادل نظر کردند.

در بیانیه ای آمده است: «علاوه بر این، دو وزیر در مورد توسعه دهلیز حمل و نقل بین المللی شمال جنوب برای کاهش مشکلات لجستیکی به افغانستان و سایر کشورهای آسیای مرکزی گفتگو کردند.

INSTC یک پروژه حمل و نقل چند حالته به طول 7200 کیلومتر برای جابجایی کالا بین هند، ایران، افغانستان، ارمنستان، آذربایجان، روسیه، آسیای مرکزی و اروپا است. سینگ همچنین دیدارهای دوجانبه جداگانه ای با سرهنگ ژنرال روسلان ژاکسیلیکوف وزیر دفاع قزاقستان و سرهنگ ژنرال شرعلی میرزو تاجیکستان داشت.

این وزارتخانه اعلام کرد: در این دیدارها کل طیف همکاری‌های دفاعی با دو کشور با تمرکز بر شناسایی راه‌های گسترش همکاری‌های دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت.