رئیس گروه هندوجا اس پی هندوجا در 87 سالگی در لندن درگذشت

اس پی هندوجا، بزرگ‌ترین چهار برادر هندوجا و رئیس گروه هندوجا، روز چهارشنبه در لندن درگذشت. او 87 سال داشت.

سخنگوی خانواده گفت: «گوپیچاند، پراکاش، آشوک و کل خانواده هندوجا با تأسف قلبی می‌گویم امروز درگذشت پدرسالار خانواده‌مان و رئیس گروه هندوجا، آقای اس‌پی هندوجا را اعلام می‌کنم». .

بر اساس گزارش ها، پدرسالار مرموز قبیله هندوجا از زوال عقل رنج می برد.

Srichand P Hinduja یا SP همانطور که او نیز شناخته می شود، پس از اتمام تحصیلات خود در اوایل دهه 50 به تجارت خانوادگی خود پیوست.

SP با رهبری و دیدگاه خود، همراه با برادرانش، گوپیچاند، پراکاش و آشوک هندوجا، تنوع و گسترش گروه هندوجا را طرح ریزی و استراتژی کرد.

سالها تجربه تجاری در بازار آزاد و همچنین اقتصادهای محافظت شده در سراسر آسیا، خاورمیانه، اروپا و آمریکا، این باور اساسی SP را شکل داد که اقتصاد بازار آزاد می تواند تحمل و درک بین افراد و فرهنگ های مختلف را بهبود بخشد و در نتیجه به نفع بشر باشد.

SP، یک تاجر برجسته غیرمقیم هند (NRI) و رئیس گروه هندوجا، چشم انداز بانک IndusInd – اولین بانک خصوصی نسل جدید در هند – و از طریق کمک های جمعی از جامعه NRI به اقتصاد و اجتماعی هند را در نظر گرفت. توسعه، بانک را به وجود آورد. از او سه برادرش، یعنی گوپیچاند، پراکاش و آشوک و دو دختر، شانو و وینو، به یادگار مانده است.

پدرسالار خانواده هندوجا و برادرانش، گوپیچاند و پراکاش، متهم به دریافت نزدیک به 81 میلیون کرون به عنوان کمیسیون غیرقانونی برای کمک به اسلحه ساز سوئدی AB Bofors برای تأمین قرارداد دولت هند شدند. با این حال یک دادگاه آنها را تبرئه کرده بود.

کسب و کار خانواده هندوجا شامل بخش‌هایی از جمله بانکداری، مواد شیمیایی و مراقبت‌های بهداشتی است و حدود 200000 نفر در سراسر جهان استخدام می‌کنند و ثروت هنگفت آن‌ها، سریچند، گوپیچاند و خانواده هندوجا را در صدر فهرست ثروتمندان ساندی تایمز بریتانیا در سال 2022 قرار داده است، با دارایی خالص بیش از بیش از 28 میلیارد پوند (33 میلیارد دلار).

(با ورودی های نمایندگی ها)