رئیس کمیته اطلاعات سنا گفت: دسترسی به اکثر اسناد محرمانه ایالات متحده را محدود کنید

رئیس کمیته اطلاعات سنا روز یکشنبه با اشاره به افشای اسناد در یک گروه چت آنلاین گفت که افراد زیادی به نزدیکترین اسرار دولت ایالات متحده دسترسی دارند و یک نهاد مرکزی باید بر روند طبقه بندی نظارت کند.

یک گارد ملی هوایی ایالات متحده در 14 آوریل به افشای اسناد طبقه بندی شده به صورت آنلاین متهم شد که به نظر می رسد جدی ترین نقض امنیتی ایالات متحده از زمان انتشار بیش از 700000 سند، ویدئو و تلگراف دیپلماتیک در وب سایت ویکی لیکس در سال 2010 است.

سناتور مارک وارنر، یک دموکرات، به ABC News گفت: “وقتی به بالاترین سطح طبقه بندی رسیدیم، شاید افراد زیادی به آنها نگاه کنند، بیش از 4 میلیون نفر با مجوز.”

موقعیت قدرتمند سناتور ویرجینیا به توصیه‌های او اهمیت می‌دهد، زیرا دولت پرزیدنت بایدن نحوه مدیریت اطلاعات را بررسی می‌کند و به دنبال راه‌هایی برای جلوگیری از افشای اطلاعات در آینده است. ایالات متحده تعداد زیادی نهاد جمع آوری اطلاعات دارد و وارنر گفت که باید با این وضعیت برخورد کرد. او گفت: «ما به شخصی نیاز داریم که به طور کامل مسئول کل فرآیند طبقه‌بندی باشد و من فکر می‌کنم برای این اسناد طبقه‌بندی شده باید جهان کوچک‌تری وجود داشته باشد.

داستان های ET Prime را از دست ندهید! به روز رسانی روزانه کسب و کار خود را در واتس اپ دریافت کنید. اینجا کلیک کنید!