رئیس نیروی دریایی: حضور گسترده کشتی‌های چینی در منطقه اقیانوس هند، هند به دقت مراقب است

دهلی نو: دریاسالار هاری کومار، رئیس نیروی دریایی ارتش گفت: «حضور گسترده‌ای» کشتی‌های چینی در منطقه اقیانوس هند وجود دارد و هند به منظور حفاظت و حفظ منافع ملی خود در حوزه دریایی، «بسیار دقیق» تحولات منطقه را زیر نظر دارد. شنبه. وی همچنین گفت که نیروی دریایی هند از لنگر انداختن کشتی‌های مختلف نیروی دریایی PLA در بنادر پاکستان دستگیر شده است و “آن را تحت نظر دارد”.

رئیس نیروی دریایی در پاسخ به سوالی درباره جنبه‌های تهدید، از تهدیدات متعارف و غیرمتعارف، علاوه بر تهدیدهایی که از آنچه او به عنوان «پارادایم خاموش و فراگیر» توصیف می‌کند و منجر به «شبکه‌ای از تهدیدات» می‌شود، صحبت کرد.

نقش نیروی دریایی هند حفاظت، ترویج و حفظ منافع ملی در حوزه دریایی، در هر کجا که هستند، است و تهدیدها و چالش ها را ارزیابی می کند.
به طور روزانه مشاهده می شود که مقدار مشخصی از مناقشات در دریا اتفاق می افتد. فرمانده نیروی دریایی گفت که این بسیار کمتر از آستانه درگیری است، اما امکان یک درگیری تمام عیار را نمی توان رد کرد.

وی در مورد یک سوال در مورد کشتی های نیروی دریایی PLA که در بنادر پاکستان پهلو می گیرند، گفت، این کشتی ها در بنادر کشورهای مختلف و نه فقط در پاکستان پهلو می گیرند.

او گفت تا آنجا که به بازدید آنها از بنادر پاکستان مربوط می شود، “ما از آن غافل شدیم و مراقب آن هستیم.”

دریاسالار کومار گفت که نیروی دریایی پاکستان با سرعت خوبی در حال مدرنیزه کردن خود است و به دنبال تبدیل شدن به یک نیروی 50 پلتفرم در 10 تا 15 سال است و آنها ناوها و ناوهای جدید را به ناوگان خود اضافه می کنند. وی گفت: تا آنجا که به چین مربوط می شود، در 10 سال گذشته، تعداد زیادی کشتی و زیردریایی در 10 سال گذشته توسط این کشور راه اندازی شده است، سومین ناو هواپیمابر در حال ساخت است و ناوشکن های بسیار بزرگتری نیز روی آن کار می کنند. وی افزود: “ما احساس می کنیم که این وضعیت در برخی مواقع بالا خواهد رفت”.

“ما در منطقه اقیانوس هند بسیار دقیق نظارت می کنیم… و تلاش بر این است که بدانیم حضور چه کسانی در آنجا هستند و چه کاری انجام می دهند، 24×7 آن را زیر نظر داریم و هواپیما، پهپاد، کشتی، زیردریایی و غیره را مستقر می کنیم.” فرمانده نیروی دریایی گفت.

وی گفت: «حضور گسترده کشتی‌های چینی وجود دارد. در هر مقطع زمانی، 3 تا 6 کشتی جنگی چینی در منطقه اقیانوس هند وجود دارد. IOR، در میان جاهای دیگر.

کشتی های تحقیقاتی چینی همیشه حضور دارند، تعداد آنها از 2-4 و همچنین کشتی های ماهیگیری چینی است. فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت، بنابراین، حضور گسترده کشتی‌های چینی در منطقه اقیانوس هند وجود دارد و نیروی دریایی هند آن را پیگیری می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: «بنابراین، ما برنامه‌های خود را اصلاح می‌کنیم، اقداماتی که باید انجام شود، و این نیز به توسعه قابلیت‌های ما کمک می‌کند.»

دریاسالار کومار بعداً در پاسخ به سؤال مخاطبان در مورد کشتی های تحقیقاتی چینی گفت، این کشتی ها توانایی ردیابی و جمع آوری سیگنال های الکترونیکی را دارند.

هنگامی که آنها در نزدیکی “مناطق منافع ملی ما” عمل می کنند، نیروی دریایی هند زیر نظر دارد و کشتی های خود را دارد که “آنها را بسیار بسیار دقیق زیر نظر دارد”.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نوسازی و توسعه توانمندی ارتباطی با ارزیابی تهدید دارد، گفت: نوسازی بخشی از فرآیند است و تهدید محور نیست.

و، یک نیروی دریایی باید یک “نیروی متعادل” باشد، بنابراین، موضوع مربوط به زیردریایی هسته ای در مقابل ناو هواپیمابر نیست، زیرا هر یک از این دو توانایی های خود را دارند و آنها “هر دو یا نه” هستند، دریاسالار کومار گفت.

در مورد Atmanirbhar Bharat، او تکرار کرد که نیروی دریایی هند “به رهبری ملی متعهد شده است که ما (دریایی) تا سال 2047 کاملاً Atmanirbhar خواهیم بود.”