رئیس‌جمهور دهلی، نخست‌وزیر مودی را به دلیل مدرک تحصیلی‌اش هدف قرار می‌دهد. قطعنامه مجلس نمایندگان می گوید که آرویند کجریوال به 140 کرور هندی امیدوار است

یک روز پس از بازجویی بیش از 9 ساعته توسط CBI، آرویند کجریوال، رئیس دولت دهلی، حمله شدیدی را به نخست وزیر و دولت BJP در مرکز به دلیل پول زدایی، لغو قوانین کشاورزی و هدف قرار دادن رهبران مخالف انجام داد.

کجریوال که در یک جلسه ویژه یک روزه مجمع دهلی سخنرانی می کرد، داستان “چائوتی پااس راجا” (پادشاهی که تنها کلاس 4 را پشت سر گذاشته است) را بازگو کرد و اشارات مهمی از زندگی نخست وزیر مودی به دست آورد. کجریوال گفت که شاه به همراه دوستانش کشور را غارت کردند. کجریوال گفت: “ابتدا بانک های کشور غارت شد. کشور شاهد تورم بی سابقه ای بود. مردم که از تورم ناراحت بودند صدای خود را بلند کردند و پادشاه گفت هرکس علیه او صحبت کند به زندان می افتد. شاه شروع به زندانی کردن همه کرد.” او گفت: “پادشاه بعد از کلاس 4 مدرسه را ترک کرد. اما این او را از گرفتن مدرک کارشناسی ارشد جعلی منصرف نکرد. وقتی اطلاعاتی تحت قانون RTI در مورد مدرک جستجو شد، او 25000 روپیه برای مردم جریمه کرد.”

قطعنامه مجمع، نخست وزیر را متهم کرد که از تمام توان خود برای سرکوب “جوان ترین حزب سیاسی، حزب عام آدمی…” استفاده می کند.

کجریوال را “امید 140 کروری هندی” نامید، گفت: “این مجلس مشاهده می کند که مردم در سراسر هند به شری آرویند کجریوال می پیوندند و بخشی از این قطعنامه خاموش برای تبدیل هند به شماره 1 می شوند.”

داستان های ET Prime را از دست ندهید! به روز رسانی روزانه کسب و کار خود را در واتس اپ دریافت کنید. اینجا کلیک کنید!