دیدگاه: بایدن چگونه با خرابکاری جمهوری خواهان برخورد خواهد کرد؟

وقتی جو بایدن افتتاح می شود ، بلافاصله با چالشی بی سابقه روبرو می شود – و منظور من همه گیر نیست ، اگرچه COVID-19 تقریباً مطمئناً روزانه هزاران آمریکایی را می کشد. در عوض منظور من این است که او اولین رئیس جمهور مدرن ایالات متحده خواهد بود که در مقابل مخالفتی که از پذیرش مشروعیت وی امتناع می ورزد ، می تواند حکومت کند. و نه ، دموکراتها هرگز نگفتند که دونالد ترامپ نامشروع است ، فقط بی کفایت و خطرناک است.

ناگفته نماند که ترامپ که نظریه های توطئه او هرچه بیشتر وحشی می شود ، هرگز تصدیق نخواهد کرد و میلیون ها پیرو او همیشه باور خواهند داشت – یا حداقل می گویند که آنها اعتقاد دارند – که انتخابات دزدیده شده است.

اکثر جمهوری خواهان در کنگره مطمئناً این یک دروغ را می دانند ، اگرچه حتی در کپیتول هیل افراد دیوانه وار بسیار بیش از آنچه تصور می کنیم وجود دارد. اما مهم نیست آنها هنوز هم قبول ندارند كه بایدن از مشروعیت برخوردار است ، حتی اگر آرا popular عمومی را با اختلاف زیادی كسب كند.

و این صرفاً به این دلیل نخواهد بود که اگر آنها اعتراف کنند که ترامپ منصفانه از دست داده است ، از واکنش پایگاه می ترسند. در سطح بنیادی – و کاملاً جدا از عامل ترامپ – حزب دموکراتیک امروز معتقد نیست که دموکرات ها هرگز حق حکمرانی ندارند ، هر چقدر هم رای کسب کنند.

از این گذشته ، در سالهای اخیر شاهد بوده ایم که چه اتفاقی می افتد که ایالتی با قانونگذار جمهوری خواه فرماندار دموکرات را انتخاب می کند: قانونگذاران به سرعت سعی می کنند اختیارات فرماندار را از آنها سلب کنند. بنابراین کسی تردید دارد که جمهوری خواهان همه تلاش خود را برای دزدکاری و خرابکاری در دوره ریاست جمهوری بایدن انجام خواهند داد؟

تنها س questionsالات واقعی این است که GOP چقدر می تواند آسیب برساند و چگونه بایدن پاسخ دهد.

پاسخ به سوال اول بستگی زیادی به آنچه در دور دوم سنای جورجیا در 5 ژانویه رخ می دهد دارد. اگر دموکرات ها هر دو کرسی را بدست آورند ، کنترل م effectiveثر و محدودی بر هر دو مجلس کنگره خواهند داشت. اگر این کار را نکنند ، میچ مک کانل قدرت انسداد عظیمی خواهد داشت – و هر کسی که شک دارد که از این قدرت برای تضعیف بایدن در هر مرحله استفاده می کند ، در یک دنیای خیالی زندگی می کند.

اما انسداد چقدر آسیب خواهد دید؟ از نظر سیاست اقتصادی – که من در این ستون صحبت خواهم کرد – آینده نزدیک را می توان به دو دوره قبل و بعد از واکسن تقسیم کرد (یا به عبارت دقیق تر ، پس از انتشار گسترده واکسن).

برای چند ماه آینده ، با ادامه روند وحشی همه گیر ، دهها میلیون آمریکایی در وضعیت ناامیدی قرار خواهند گرفت ، مگر اینکه دولت فدرال برای کمک به آنها قدم بردارد. متأسفانه ، جمهوری خواهان ممکن است در موقعیتی باشند که جلوی این کمک را بگیرند.

خبر خوب در مورد آینده بسیار نزدیک ، مانند این است که آمریکایی ها احتمالاً (و به درستی) دونالد ترامپ ، نه جو بایدن را به خاطر بدبختی هایی که تجربه می کنند سرزنش می کنند – و همین واقعیت ممکن است جمهوریخواهان را وادار به سرفه کند حداقل مقداری پول

اقتصاد پس از واکسن چطور؟ در اینجا دوباره به طور بالقوه یک خبر خوب وجود دارد: هنگامی که واکسن به طور گسترده در دسترس قرار گیرد ، احتمالاً شاهد بهبود اقتصادی خود به خودی خواهیم بود ، واکنشی که به همکاری جمهوری خواهان بستگی نداشته باشد. و همچنین احساس آرامش گسترده ای در کشور وجود خواهد داشت.

بنابراین بایدن حتی در مقابل مخالفت های سوخته جمهوری خواهان برای مدتی ممکن است خوب عمل کند. اما نمی توانیم از این امر مطمئن باشیم. جمهوری خواهان ممکن است از تأیید کسی برای موقعیت های اصلی اقتصادی خودداری کنند. همیشه احتمال بروز یک بحران مالی دیگر وجود دارد – و مقامات ترامپ در حال خروج از سیستم بطور سیستماتیک توانایی دولت ورودی را برای مقابله با چنین بحرانی را در صورت وقوع تضعیف می کنند. و آمریکا به شدت نیاز به اقدام در مورد موضوعات از زیرساخت ها تا تغییر آب و هوا تا اجرای مالیات دارد که اگر جمهوری خواهان قدرت انسداد را حفظ کنند ، این اتفاق نخواهد افتاد.


بنابراین بایدن چه کاری می تواند انجام دهد؟


اول ، او باید شروع به صحبت در مورد اقدامات فوری سیاست برای کمک به آمریکایی های عادی کند ، فقط اگر برای رأی دهندگان جورجیایی روشن شود که اگر دموکرات ها را به این دو کرسی سنا انتخاب نکنند ، چه خسارتی وارد خواهد شد.

اگر دموکرات ها این کرسی ها را به دست نیاورند ، بایدن باید به رغم انسداد جمهوری خواهان ، از اقدامات اجرایی برای انجام هر چه بیشتر کار استفاده کند – اگرچه من نگرانم که دادگاه عالی پر از ترامپ تلاش کند تا در صورت دستیابی به او مانع شود.

سرانجام ، اگرچه بایدن هنوز به طرز راحتی در مورد وحدت و رسیدن به آن سوی راهرو صحبت می کند ، اما در برخی از اوقات باید اطمینان خاطر ما را از اینکه او چیزی شبیه ترامپ نیست متوقف کند و وادار کند جمهوری خواهان بهای سیاسی را برای تلاش هایشان برای جلوگیری از حکومت داری.

اکنون منظور من این نیست که او باید مانند ترامپ به نظر برسد و خواهان قصاص در برابر دشمنان خود باشد – گرچه باید به وزارت دادگستری اجازه داده شود کار خود را انجام دهد و هر جنایتی را که در دوره ترامپ پیدا کرد تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

نه ، آنچه بایدن باید انجام دهد همان کاری است که هری ترومن در سال 1948 انجام داد ، زمانی که با رقابت در برابر جمهوری خواهان “هیچ کاری نکن” پشتیبانی سیاسی ایجاد کرد. و او پرونده ای بهتر از ترومن تا به حال خواهد داشت ، زیرا جمهوریخواهان امروزی بی نهایت فاسدتر و وطن پرستتر از جمهوری خواهان ترومن هستند.

نتایج انتخابات امسال ، با پیروزی خوب بایدن ، اما جمهوری خواهان در رأی گیری خوب ظاهر شدند ، به ما می گوید که رأی دهندگان آمریکایی به طور کامل نمی دانند که GOP مدرن واقعاً در مورد چه چیزی است. بایدن باید این نکته را درک کرده و جمهوریخواهان را مجبور به پرداخت هزینه خرابکاری هایی کند که همه می دانیم در آینده در حال انجام است.