دولت کرالا دستورالعمل را برای جلوگیری از محتوای توهین آمیز متوقف کرد

دهلی نو: دولت کرالا روز دوشنبه گفت که مصوبه ای را که به دنبال توانمند سازی پلیس برای تعقیب افرادی است که محتوای آنلاین را ارسال می کنند که می تواند توهین آمیز یا توهین آمیز باشد ، تصویب نخواهد کرد ، و این موضع خود را در برابر انتقادات گسترده تغییر می دهد.

وزیر ارشد پینارایی ویجیان گفت بسیاری از مردم نسبت به بازنگری اخیر در قانون پلیس کرالا ، 2011 ، نگرانی هایی را ایجاد کرده اند ، پس از آن دولت تصمیم گرفت قبل از اجرای آن در مجلس در مورد آن بحث کند.

این نوبت پس از صحبت CM با اعضای دبیرخانه ایالتی CPI (M) و جبهه دموکراتیک چپ (LDF) صورت گرفت ، به گفته افراد مطلع از این موضوع.

دولت به رهبری LDF به دلیل اعلام قانونی که گفته می شود آزادی بیان را به خطر می اندازد ، مورد انتقاد شدید احزاب مخالف ، روزنامه نگاران و فعالان حقوق مدنی قرار گرفت. مقامات دولتی گفته بودند سو the استفاده از شبکه های اجتماعی برای سو for استفاده از زنان این قانون را ضروری کرده است اما نگرانی های مطرح شده توسط احزاب چپ دولت را وادار به بازگشت به تصمیم خود کرد.

در این ایالت ، هم کنگره و هم برجام مخالف بند 118-A بودند که اخیراً در این قانون وارد شده است. در این اصلاحیه که سختگیرانه ترین بندها به حساب می آید ، سه سال حبس و تا 10 هزار ریال جزای نقدی برای محکومان به “تولید ، انتشار یا انتشار محتوای تحقیرآمیز” بصورت آنلاین پیشنهاد شده است.

فعالان بیشترین نگرانی را داشتند که در این قانون پست های شبکه های اجتماعی ذکر نشده است و قدرت زیادی در تفسیر ذهنی پلیس دارد. این اصلاحیه همچنین به پلیس این اختیار را داد که پست های شبکه های اجتماعی را بررسی کند و حتی بدون شکایت اقدام کند. مخالفان ادعا کرده بودند که شش ماه قبل از نظرسنجی مجمع این اقدامی از سوی دولت ایالت برای خاموش کردن منتقدان بود.

رهبران کنگره ، رامش شنیتالا ، ملاپالی راماچاندران و دعوت کننده جبهه متحد دموکراتیک (UDF) ، م.م. حسن ، روز دوشنبه در مقابل دبیرخانه دست به اعتراض تحصن زدند در حالی که رئیس جمهور ایالت BJP ، کی سورندران ، دادگاه عالی را علیه این اصلاحیه منتقل کرد. طرفین ادعا كردند كه این اصلاحات بخش 66 الف قانون IT را كه توسط دیوان عالی كشور منتقل شده بود ، برگردانده بود.

مقامات گفتند که دولت LDF احتمالاً اجازه می دهد تا این مصوبه لغو شود.