در آخرین حملات روسیه به اوکراین، منازل ویران شد و 34 نفر مجروح شدند

روسیه یک شبه رگبار موشک‌های جدیدی به اوکراین شلیک کرد که باعث آتش‌سوزی‌های عظیم در شهری در شرق شد و به ده‌ها خانه آسیب رساند و دست‌کم ۳۴ نفر را زخمی کرد.

حمله به پاولوهراد، یک شهر و مرکز راه‌آهن، در جریان موج دوم حملات موشکی سراسری طی سه روز رخ داد و ظاهراً مسکو تاکتیک زمستانی حملات دوربرد خود را قبل از یک ضدحمله برنامه‌ریزی‌شده اوکراینی احیا کرد.

یک دهانه بزرگ در حیاط خلوت خانه ای که پر از آوار در حومه پاولوهراد بود منفجر شده بود. خانه های اطراف به شدت آسیب دیدند. در مرکز شهر، شیشه‌های یک خوابگاه که به یک کارخانه مواد شیمیایی خدمت می‌کند، منفجر شده بود.

اولها لیتویننکو، 61 ساله ساکن، گفت: “من به بیرون دویدم و دیدم گاراژ ویران شده است. همه چیز آتش گرفته بود، خرده های شیشه همه جا را فرا گرفته بود. اگر بیرون بودیم، کشته می شدیم.”

ویکتوریا سوپرون، 41 ساله، گفت که با دخترش در راهروی خوابگاه پناه گرفته است.

او گفت: “ما سریع به راهرو رفتیم، روی زمین دراز کشیدیم. و سپس موج انفجار در را پیچاند. اگر پنج ثانیه بیشتر می ماندیم، اینجا گیر می افتادیم.” “ما شب و صبح نخوابیدیم. فرزندم به کمک روانی نیاز دارد، وحشتناک است.”

میکولا لوکاشوک، رئیس شورای منطقه دنیپروپتروفسک گفت که این حمله به 19 بلوک آپارتمانی، 25 خانه، سه مدرسه، سه مهدکودک و چندین مغازه آسیب زده است. فرماندار منطقه گفت که 34 مجروح شامل 5 کودک بودند. این شهر در جنوب شرقی اوکراین، پشت خطوط اصلی جبهه شرقی و جنوبی در جنگ واقع شده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور با استفاده از موشک‌های دوربرد هوایی و دریایی با دقت بالا علیه «تاسیسات نظامی-صنعتی اوکراین» حمله کرده‌اند.