درگیری سودان: MEA اتاق کنترل را برای ارائه اطلاعات و کمک به هندی ها ایجاد می کند

وزارت امور خارجه با توجه به درگیری‌های جاری بین ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع شبه‌نظامی (RSF) روز دوشنبه یک اتاق کنترل برای ارائه اطلاعات و کمک به هندی‌ها ایجاد کرد.

وزارت امور خارجه با توجه به درگیری‌های کنونی بین ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع شبه‌نظامی (RSF) روز دوشنبه یک اتاق کنترل برای ارائه اطلاعات و کمک ایجاد کرد.

در بیانیه مطبوعاتی MEA آمده است: با توجه به وضعیت فعلی سودان، اتاق کنترل در وزارت امور خارجه برای ارائه اطلاعات و کمک ایجاد شده است.

این وزارتخانه همچنین مختصات اتاق کنترل، ایمیل را به اشتراک گذاشت و شماره تلفن را برای فاش کردن اطلاعات مربوط به هندی‌هایی که در سودان گیر کرده‌اند، به اشتراک گذاشت.

“تلفن: 1800 11 8797 (رایگان) +91-11-23012113؛ +91-11-23014104؛ +91-11-23017905؛ تلفن همراه: +91 9968291988 و ایمیل: statusroom.in@mea. رهایی.

روز یکشنبه یک شهروند هندی شاغل در شرکت دال گروپ در خارطوم سودان مورد اصابت گلوله سرگردان قرار گرفت.

سفارت هند در سودان با به اشتراک گذاشتن جزئیات مربوط به مرد هندی، در توییتی نوشت: “گزارش شده است که آقای آلبرت آژستین، یک تبعه هندی که در شرکت دال گروپ در سودان کار می کرد و دیروز مورد اصابت گلوله سرگردان قرار گرفت، جان خود را از دست داد. با خانواده و مقامات پزشکی در تماس است تا هماهنگی‌های بیشتری را انجام دهد.» در حالی که درگیری شدید بین ارتش این کشور و یک گروه شبه‌نظامی برای سومین روز ادامه دارد، دست کم 97 نفر در خارطوم، پایتخت سودان جان خود را از دست داده‌اند و امیدها برای انتقال صلح‌آمیز را از بین برده‌اند. به حکومت غیر نظامی

هر یک از طرفین یکدیگر را برای شروع جنگ سرزنش می کنند. درگیری ها روز شنبه بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع شبه نظامی (RSF) به رهبری محمد حمدان داگالو، معروف به همدی، رخ داد.

شاهدان عینی در خارطوم روز دوشنبه به سی‌ان‌ان گفتند که صدای خمپاره و توپخانه را در ساعات اولیه صبح شنیدند و درگیری‌ها پس از نماز صبح در جهت فرودگاه بین‌المللی خارطوم و پایگاه‌های پادگان ارتش سودان شدت گرفت.

ارتش از زمان کودتای سال 2021 که مسیر این کشور به سوی دموکراسی را از مسیر خود خارج کرد، مسئولیت سودان را بر عهده داشت.

نیروهای مسلح و نیروهای پشتیبانی سریع شبه نظامی (RSF) در حالی که جناح های سیاسی در حال مذاکره بر سر تشکیل یک دولت انتقالی پس از کودتای نظامی سال 2021 هستند، برای کسب قدرت با هم رقابت می کنند.

این تنش ها از اختلاف نظر بین ارتش به رهبری ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیروهای RSF به رهبری ژنرال محمد حمدان داگالو در مورد چگونگی ادغام نیروهای شبه نظامی در نیروهای مسلح و نظارت بر این روند ناشی می شود. به گزارش الجزیره

ارتش، 18 ماه پس از کودتا، قول داده بود که کنترل خود را در این ماه به یک دولت غیرنظامی واگذار کند. با این حال، رقابت بین ژنرال البرهان و ژنرال حمدان، که به نام همتی نیز شناخته می شود، بر این روند حاکم بوده است.

این دو ژنرال در چند ماه گذشته در سخنرانی های خود آشکارا از یکدیگر انتقاد کرده اند. آنها نیروهای کمکی و خودروهای زرهی را برای مقابله با اردوگاه های نظامی که در اطراف شهر گسترده شده اند، اعزام کرده اند.