دادگاه عالی در مورد حق اجاره پرداخت نشده ، كوشیاری فرماندار ماهاراشترا را مورد تحقیر قرار می دهد

دهلی نو: دادگاه عالی روز سه شنبه نسبت به اعلامیه های دادگاه صادره از سوی دادگاه عالی اوتاراخند به فرماندار ماهاراشترا BS Koshiyari در مورد حقوق پرداخت نشده اجاره بها بیش از 47.5 سنت متوقف شد. 5 لک مربوط به استفاده از محل اقامت رسمی به عنوان CM سابق اوتاراخند بود.

دادگاه عالی در حکمی که در ماه مه سال 2019 صادر شد ، از CM های سابق خواسته است که اقامتگاه های رسمی در این ایالت را اشغال کنند تا خانه های خود را تخلیه و اجاره بازار خود را پرداخت کنند.

متعاقباً دولت ایالتی قانونی را وضع کرد ، قانون اصلی وزیر اسبق اوتاراخند (قانون تأسیسات مسکونی و سایر امکانات) در سال 2019 ، برای منظم سازی این اشغال. این نیز در ژوئن 2020 به عنوان فوق العاده خنثی شد.

دادگاه عالی سپس بی احترامی نسبت به اعلامیه های دادگاه علیه كشیاریاری و دو رئیس سابق دیگر رامش پوخریال نیشانك ، ویجای باهوگونا و بووان چند خاندوری كه خواستار پاسخگویی در طی 3 هفته به دلیل عدم پرداخت بدهی های بالغ بر 2.8 كراور روپیه شدند ، شد.

از آنها خواسته شده بود كه پس از خروج از دفتر CM ، طي 6 ماه از طريق اجاره بازار براي خانه هاي تحت اشغال خود حق الزحمه را پرداخت كنند.

با توجه به درخواست تجدیدنظر توسط كشیاریاری ، یك نیمكت به رهبری دادگستری RF نریمان فعلاً اخطارهای تحقیر را تحمل نكرد. از جمله ، CM سابق گفته است كه او در آن زمان در تصرف قانونی بود و به محض گفتن آن را خالی كرد. وی همچنین در مورد ارزیابی اجاره بها در قیمت های بازار اعتراض کرد.

در هر صورت ، وی گفت ، در ماده 361 منع منع شروع این گونه اقدامات علیه یک فرماندار در زمان کار بود. قبل از اینکه دادگاه عالی حکم را در این باره صادر کند ، همه این موضوعات اکنون به طور کامل مورد بحث قرار خواهند گرفت. دو مدیرکل سابق دیگر نیز از تصمیم HC تجدید نظر کرده اند.

همچنین در صورت رسیدگی به پرونده هایشان در دادگاه عالی ، آنها مجاز به تخفیف مشابه هستند. اقدام دادگاه عالی علیه CM های سابق بر اساس PIL در سال 2010 توسط سازمان غیردولتی مستقر در دهرادون انجام شد و دعاوی و حقوقی روستایی کندرا را به چالش کشیدن اقامتگاه های رایگان ، اتومبیل ، امنیت و سایر مزایا که به CM های سابق ایالت تعلق می گرفت.