دادگاه عالی ایالات متحده در مورد قوانین ویروس با گروه های مذهبی طرف است

نیویورک: دادگاه عالی ایالات متحده نیویورک را از اعمال محدودیت های ویروس کرونا در عبادتگاه ها منع کرده است.

این خدمات نباید متفاوت از تجمعات غیر مجاز سکولار باشد ، گفت: این حکم امضا نشده ، یکی از اولین حکم ها از زمان انتصاب دادگستری ، ایمی کونی بارت ، تعادل دادگاه را به محافظه کاران منتقل کرد.

اندرو کوومو ، فرماندار ایالت نیویورک ، دستور داده بود که فقط 10 نفر می توانند در مکانهای عبادت در مناطق پرخطر تعیین شده “مناطق قرمز” جمع شوند.

دادگاه به دو درخواست – از طرف اسقف اعظم کاتولیک روم از بروکلین ، و همچنین دو کنیسه – پاسخ می داد که آنها تحت محدودیت های تعیین شده برای محدود کردن شیوع شیوع در شهر نیویورک که به شدت آسیب دیده بود ، از هم جدا شدند.

در یک تقسیم پنج و چهار ، دادگاه عالی ایالات متحده گفت که این اقدامات ناقض حمایت از اصلاحیه اول متدین در اجرای آزادی دین است.

دادگاه قبلاً برعکس حرکت کرده و محدودیت های مشابه خدمات در کالیفرنیا و نوادا را تأیید کرده بود. این تغییر نشان دهنده وزن جدید دادگاه است ، در حالی که سه لیبرال باقی مانده پس از مرگ عدالت روت بادر گینسبورگ در ماه سپتامبر تعداد آنها بیشتر است.

دادگاه متذکر شد که: “حتی در یک بیماری همه گیر ، قانون اساسی را نمی توان کنار گذاشت و فراموش کرد.” این حکم ادامه داد: “محدودیت های مورد بحث در اینجا ، با ممنوع کردن حضور بسیاری در مراسم مذهبی ، در قلب ضمانت نامه اصلاحیه اول در مورد آزادی مذهبی ضربه می زند.”

استفان بریر ، سونیا سوتومایور و النا کاگان – با حمایت جان رابرتز رئیس دادگستری محافظه کار – مخالفت کردند. اما نیل گورسوچ عدالتخواه محافظه کار استدلال کرد که کومو فعالیت های غیر مذهبی را نسبت به فعالیت های مذهبی ترجیح داده است.

با این حال ، NBC News گزارش داد ، این حکم هیچ تأثیری فوری نخواهد داشت ، زیرا محدودیت های دولت قبلاً با توجه به صدور حکم ، کاهش یافته بود.