خوانندگان محبوب پنجابی سنگینی می کنند به کشاورزان معترض به قوانین جدید کشاورزی

NEW DELHI: با هشتگ #SupportFermers و شعارهایی مانند “ما کشاورز هستیم ، نه تروریست” ، خوانندگان محبوب پنجابی مانند Diljit Dosanjh ، Guru Randhawa ، Ammy Virk ، Jazzy B و Gippy Grewal گرد هم آمده اند تا از کشاورزان در حمایت از آنها حمایت کنند قوانین جدید مزرعه و انتشار پیام در رسانه های اجتماعی.

از زمانی که منوهار لعل ، وزیر ارشد هاریانا و آمیت مالویا ، رئیس سلول فناوری اطلاعات BJP ادعا كردند كه “عناصر خالستیانی” را در اعتراضات كشاورزان دخالت داده و از کشاورزان با آب شوی و گاز اشك آور در هاریانا استقبال كرده اند ، حمایت آنها شدیدتر شده است.

خوانندگانی که رسانه های اجتماعی گسترده ای در هند و خارج از کشور دارند ، به ویژه در میان جوانان ، حمایت خود از کشاورزان را با شعارهایی مانند “بدون کشاورز ، بدون غذا” ابراز کرده و از دولت خواسته اند تا مسائل کشاورزان را مرتب کند زیرا “کشاورزان ما هستند ستون فقرات “. گورو رندهاوا درخواست یک میلیون پسندیدن و نظر را برای # حمایتگران از کشاورزان درخواست کرد در حالی که دوسانجان گفت همه می دانند چه کسی مخالف هدف کشاورزان است و از هرگونه درگیری در صف کشاورزان هشدار می دهد.

روز سه شنبه ، گروال از نخست وزیر کانادا جاستین ترودو به دلیل “نگرانی” خود در مورد مسئله کشاورزان در هند تشکر کرد. گروال گفت: “من فقط امیدوارم كه دولت هند نیز حاضر شود و گفتگویی را آغاز كند تا علاوه بر حفظ همبستگی و دموكراسی ملت ، از حقوق اساسی بشر نیز حمایت كند.” او همچنین کنگانا رانوت بازیگر را به دلیل تشبیه اعتراض کشاورز به شاهین باغ آغاز کرد.

Grewal و Jazzy B همچنین فیلمهایی از نمایندگان پارلمان کانادایی-پنجابی مانند Gurratan Singh و Tim Uppal را به اشتراک گذاشتند ، که نیروهای زیادی را که علیه کشاورزان معترض به کار برد انتقاد کردند. برخی از خوانندگان مانند بابو مان از نظر جسمی نیز به اعتراضات کشاورزان پیوستند. بسیاری از این خوانندگان علاوه بر هند در انگلستان و کانادا نیز کار می کنند که منجر به حمایت فراملی از درخواست های آنها شده است.

تقریباً همه خوانندگان ضمن حمایت از صدای اعتراض ، به زمینه های کشاورزی خودشان اشاره کردند. به عنوان مثال دوسانجان گفت که او از یک خانواده کشاورز بوده است. به همین ترتیب ، امی ویرک تصویری از اعتراضات کشاورز را منتشر کرد و گفت: “من بعداً یک بازیگر و یک خواننده هستم ، ابتدا فرزند یک کشاورز هستم.” پیش از این ، Sidhu Moosewala در ماه سپتامبر هنگام شرکت در تظاهرات در پنجاب در یک ویدیوی اینستاگرامی گفته بود: “کشاورزان در پنجاب اعتراض می کنند. من خودم یک کشاورز هستم. پدر من و پدربزرگم نیز کشاورز هستند. من همیشه برای حقوق آنها در کنار کشاورزان خواهم ایستاد. ”

با این حال ، خواننده محبوب پنجابی ، دلر مهندی ، که اخیراً به BJP پیوسته بود ، و بازیگر و نماینده BJP از گورداسپور ، سانی دئول ، با سکوت خود در برابر اعتراضات مداوم کشاورزان در دهلی مشهود مانده اند.

“این مربوط به نجات سیاره ما نیست ، بلکه مربوط به نجات خودمان است. حقیقت این است که ، با یا بدون ما ، جهان طبیعی دوباره از نو ساخته خواهد شد. دنیای زنده دوام خواهد داشت ، ما انسانها نمی توانیم همان را فرض کنیم. ” ~ دیوید آتنبورو