خرده فروشی ایالات متحده انتظارات را از دست می دهد، اما فروش اصلی قوی است

خرده‌فروشی در ایالات متحده در ماه آوریل کمتر از حد انتظار افزایش یافت، اما روند اساسی ثابت بود، که نشان می‌دهد با وجود خطرات فزاینده رکود در سال جاری، مخارج مصرف‌کننده احتمالاً در اوایل سه‌ماهه دوم قوی باقی مانده است.

وزارت بازرگانی روز سه شنبه اعلام کرد خرده فروشی در ماه گذشته 0.4 درصد افزایش یافته است. داده‌های ماه مارس کمی پایین‌تر بازبینی شد تا نشان دهد فروش به جای ۰.۶ درصد که قبلا گزارش شده بود، ۰.۷ درصد کاهش یافته است. اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند، رشد فروش را 0.8 درصد پیش بینی کردند.

خرده فروشی ها عمدتاً کالاهایی هستند که معمولاً به صورت اعتباری خریداری می شوند و با تورم تعدیل نمی شوند. خدمات غذا و مکان های آشامیدنی تنها دسته خدمات در گزارش خرده فروشی هستند.

افزایش خرده‌فروشی به رشد شغلی قوی در ماه آوریل افزود و نشان داد که اقتصاد پس از کندی فعالیت در فوریه و مارس، احیای بهاری را تجربه می‌کند. به لطف بازار کار فشرده، هزینه ها با افزایش شدید دستمزدها حمایت می شود.

برخی از خانوارها هنوز در طول همه گیری کووید-19 پس انداز دارند. اقتصاددانان رکود اقتصادی را پیش‌بینی می‌کنند زیرا اثرات تجمعی و تأخیری سریع‌ترین کمپین افزایش نرخ بهره فدرال رزرو از دهه 1980 برای مهار تورم شروع به تأثیر گسترده‌تری بر اقتصاد کرد.

بانک ها همچنین استانداردهای وام دهی را تشدید می کنند که می تواند اعتبار را برای برخی از مصرف کنندگان غیرقابل دسترسی کند.

بدون احتساب خودرو، بنزین، مصالح ساختمانی و خدمات غذایی، خرده فروشی در ماه گذشته 0.7 درصد افزایش یافت. داده‌های ماه مارس کمی کاهش یافت تا نشان دهد که این خرده‌فروشی‌های اصلی به جای ۰.۳ درصد همانطور که قبلا گزارش شده بود، ۰.۴ درصد کاهش یافته است. خرده فروشی اصلی بیشترین ارتباط را با جزء مخارج مصرف کننده تولید ناخالص داخلی دارد. هزینه‌های مصرف‌کننده که بیش از دو سوم فعالیت اقتصادی ایالات متحده را تشکیل می‌دهد، در سه ماهه اول شتاب گرفت و مانع رشد تولید ناخالص داخلی ناشی از انحلال موجودی‌ها شد.

اقتصاد در سه ماهه گذشته با نرخ سالانه 1.1 درصد رشد کرد. فدرال رزرو آتلانتا در حال حاضر افزایش تولید ناخالص داخلی را با سرعت 2.7 درصد در سه ماهه دوم تخمین می زند.