خان: از پوشش خبری عمران خان، نخست وزیر سابق خودداری کنید: دولت پاکستان به خانه های رسانه ای می گوید

دولت پاکستان روز جمعه از رسانه‌های این کشور خواست از انتشار یا پخش سخنرانی‌ها، بیانیه‌ها، توییت‌ها یا تصاویر عمران خان، نخست‌وزیر سابق این کشور خودداری کنند. دولت گفت که اطمینان حاصل می کند که فعالیت های رسانه های اجتماعی رئیس تحریک انصاف پاکستان (PTI) 70 ساله نیز مسدود می شود.

به گفته یک مقام دولتی، به رسانه‌های مکتوب و الکترونیکی دستور داده شده است که سخنرانی‌ها، اظهارات، توییت‌ها یا نمایش عکس‌های خان را منتشر یا پخش نکنند.

این مقام گفت: “ما مطمئن خواهیم شد که خاموشی رسانه ای عمران خان به طور کامل اجرا می شود.”

یک منبع آگاه به PTI گفت که به رسانه‌های پاکستانی قاطعانه از سوی “حلقه‌های قدرتمند” گفته شده که هیچ پوشش خبری به خان ندهند.

او گفت که خاموشی رسانه ای خان از روز جمعه اجرا شد.

این دستور دولت یک روز پس از آن صادر می شود که سازمان تنظیم مقررات رسانه های الکترونیکی پاکستان (PEMRA) به همه کانال های تلویزیونی ماهواره ای دستور داد که عاملان خشونت 9 مه را تبلیغ نکنند. همچنین به آنها دستور داد تا اطمینان حاصل کنند که انسجام و هماهنگی ملی ترویج می شود و “نفرت افکنان، آشوبگران، تسهیل کنندگان و عاملان آنها” به طور کامل از رسانه ها پنهان می شوند. PEMRA بدون نام بردن از خان گفت: از ارائه وقت پخش برای کسانی که سخنان نفرت انگیز را تبلیغ می کنند و احساسات عمومی را علیه فدراسیون و نهادهای دولتی تحریک می کنند خودداری کنید.

در این بیانیه آمده است که نفرت پراکنی ها که نماینده سازوکارهای سیاسی هستند، با تحریک مردم از قدرت خود علیه پاکستان و نهادهای دولتی سوء استفاده می کنند.

در این بیانیه آمده است: «همه این فعالیت‌های ضد دولتی توسط متعصبان سیاسی یک حزب سیاسی که عمدتاً به‌عنوان عاملان تنفر برای تحریک فعالان سیاسی رفتار می‌کنند، سازماندهی شده‌اند».

سرکوب رهبران حزب تحریک انصاف و کارگران پس از ادعای دخالت آنها در حمله به تاسیسات ارتش در کشور پس از دستگیری خان، صورت گرفته است.

خشونت در سرتاسر پاکستان در 9 ماه مه هنگامی که خان بازیکن کریکت که تبدیل به سیاست شده بود از محل دادگاه عالی اسلام آباد در یک پرونده فساد دستگیر شد، آغاز شد. خان دو روز بعد به قید وثیقه آزاد شد.

بیش از 20 تاسیسات نظامی و ساختمان های دولتی از جمله مقر نظامی در راولپندی در ناآرامی های پس از آن آسیب دیدند.

بیش از 100 خودروی پلیس و دیگر آژانس‌های امنیتی نیز در این خشونت‌ها به آتش کشیده شدند که بیش از 10 کشته برجای گذاشت.

خان گفته است که بیش از 25 کارگر حزب تحریک انصاف در این خشونت ها کشته شدند و سازمان های مجری قانون بیش از 10000 کارگر PTI را در سراسر پاکستان دستگیر کردند. حدود 4000 نفر از آنها اهل پنجاب هستند.