خانه: لایحه سقف بدهی ایالات متحده مجلس با حمایت گسترده دو حزب به تصویب رسید

مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه با حمایت اکثریت دموکرات ها و جمهوری خواهان برای غلبه بر مخالفان تحت رهبری محافظه کاران تندرو و جلوگیری از نکول فاجعه بار، طرحی را برای تعلیق سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری تصویب کرد.

مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری خواهان با 314 رای موافق در برابر 117 رای به ارسال این لایحه به سنا داد. سنا باید این مصوبه را تصویب کند و قبل از مهلت روز دوشنبه، زمانی که انتظار می رود دولت فدرال برای پرداخت صورتحساب هایش تمام شود، به میز رئیس جمهور جو بایدن برسد. .

بایدن پس از رای گیری گفت: این توافق خبر خوبی برای مردم آمریکا و اقتصاد آمریکا است. من از سنا می‌خواهم هر چه سریع‌تر آن را تصویب کند تا بتوانم آن را به قانون امضا کنم.»

این اقدام، مصالحه ای بین بایدن و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، با مخالفت 71 جمهوری خواه تندرو مواجه شد. این به طور معمول برای مسدود کردن قوانین حزبی کافی است، اما 165 دموکرات – بیش از 149 جمهوری خواه که به آن رای دادند – از این طرح حمایت کردند و آن را به اجرا گذاشتند.

جمهوری خواهان مجلس نمایندگان را با اکثریت محدود 222-213 کنترل می کنند.

این قانون محدودیت استقراض دولت فدرال را تا اول ژانویه 2025 به حالت تعلیق در می آورد – در اصل، به طور موقت حذف می کند. جدول زمانی به بایدن و کنگره اجازه می دهد تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2024 موضوع خطرناک سیاسی را کنار بگذارند. همچنین برخی از هزینه های دولت را محدود می کند. طی دو سال آینده، روند صدور مجوز برای پروژه‌های انرژی خاص را تسریع کنید، وجوه استفاده نشده COVID-19 را پس بگیرید و الزامات کاری برای برنامه‌های کمک غذایی را به دریافت‌کنندگان دیگر گسترش دهید. جمهوری‌خواهان تندرو خواهان کاهش عمیق‌تر هزینه‌ها و اصلاحات سخت‌گیرانه‌تر بودند.

نماینده چیپ روی، یکی از اعضای برجسته گروه آزادی مجلس نمایندگان تندرو گفت: «در بهترین حالت، ما یک توقف دو ساله در مخارج داریم که مملو از حفره‌ها و حقه‌ها است.

دموکرات‌های مترقی – که همراه با بایدن در برابر مذاکره بر سر سقف بدهی مقاومت کرده بودند – به دلایلی از جمله الزامات کاری جدید در برخی برنامه‌های فدرال ضد فقر، با این لایحه مخالفت کردند.

جیم مک گاورن، نماینده دموکرات روز چهارشنبه گفت: «جمهوری‌خواهان ما را مجبور می‌کنند تصمیم بگیریم کدام آمریکایی‌های آسیب‌پذیر را بخورند، در غیر این صورت ما را به نکول می‌اندازند. این کاملاً اشتباه است».

اواخر روز سه‌شنبه، دفتر بودجه کنگره غیرحزبی اعلام کرد که این قانون منجر به 1.5 تریلیون دلار پس‌انداز در یک دهه خواهد شد. این کمتر از 4.8 تریلیون دلار پس‌اندازی است که جمهوری‌خواهان در لایحه‌ای که در ماه آوریل در مجلس به تصویب رساندند، و همچنین کمتر از کسری 3 تریلیون دلاری است که بودجه پیشنهادی بایدن در آن زمان از طریق مالیات‌های جدید کاهش می‌داد.

سنا تا بعدی

در مجلس سنا، رهبران هر دو حزب گفتند که امیدوارند تا قبل از آخر هفته این قانون را تصویب کنند. اما تأخیر احتمالی در رأی‌های اصلاحیه می‌تواند مسائل را پیچیده کند.

جمهوری خواهان گفتند که چاک شومر، رهبر اکثریت سنا و میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا، ممکن است برای اطمینان از اقدام سریع، به اصلاحیه های جمهوری خواه اجازه رای دهند.

اما شومر به نظر می‌رسد که اصلاحیه‌ها را در روز چهارشنبه رد کرد و به خبرنگاران گفت: “ما نمی‌توانیم چیزی را به مجلس بازگردانیم، واضح و ساده. ما باید از نکول جلوگیری کنیم.”

بحث و رای گیری در سنا ممکن است تا آخر هفته ادامه یابد، به خصوص اگر یکی از 100 سناتور سعی کند تصویب را کند کند.

رند پل، سناتور جمهوری‌خواه تندرو، که مدت‌ها به دلیل تأخیر در رای‌گیری مهم سنا شناخته می‌شد، گفته است که اگر اجازه ارائه اصلاحیه برای رای گیری در سطح سنا را داشته باشد، تصویب را متوقف نخواهد کرد.

سناتور برنی سندرز، یک مستقل مترقی که با دموکرات‌ها تشکیل جلسه می‌دهد، گفت که با این لایحه به دلیل گنجاندن خط لوله انرژی و نیاز به کار اضافی مخالفت خواهد کرد. سندرز در توییتر خود نوشت: من با وجدان خوب نمی توانم به توافق سقف بدهی رای بدهم.

در پیروزی جمهوری خواهان، این لایحه مقداری از بودجه را از خدمات درآمد داخلی خارج می کند، اگرچه کاخ سفید می گوید که نباید اجرای مالیات را کاهش دهد.

بایدن می تواند به دستاوردها نیز اشاره کند.

این توافق زیرساخت های امضا شده او و قوانین انرژی سبز را تا حد زیادی دست نخورده باقی می گذارد، و کاهش هزینه ها و الزامات کاری بسیار کمتر از آنچه جمهوری خواهان به دنبال آن بودند است.

جمهوری خواهان استدلال کرده اند که کاهش شدید هزینه ها برای مهار رشد بدهی ملی ضروری است که 31.4 تریلیون دلار تقریباً برابر با تولید سالانه اقتصاد است.

طبق پیش‌بینی‌های دولت، پیش‌بینی می‌شود که پرداخت‌های بهره برای این بدهی، سهم فزاینده‌ای از بودجه را از بین ببرد، زیرا پیری جمعیت هزینه‌های بهداشت و بازنشستگی را افزایش می‌دهد. این توافق هیچ کاری برای مهار این برنامه های در حال رشد سریع انجام نمی دهد.

بیشتر پس‌اندازها با محدود کردن هزینه‌های برنامه‌های داخلی مانند مسکن، آموزش، تحقیقات علمی و سایر اشکال مخارج «اختیاری» به دست می‌آید. هزینه‌های نظامی در دو سال آینده افزایش می‌یابد.

بن بست سقف بدهی، آژانس های رتبه بندی را بر آن داشت تا هشدار دهند که ممکن است بدهی ایالات متحده را که زیربنای سیستم مالی جهانی است، کاهش دهند.

آژانس رتبه بندی اعتباری DBRS Morningstar هفته گذشته با تکرار هشدارهای مشابه Fitch، Moody’s و Scope Ratings، ایالات متحده را برای کاهش رتبه احتمالی مورد بررسی قرار داد.

آژانس دیگر، S&P Global، پس از یک بن بست مشابه در سقف بدهی در سال 2011، در خلال اختلاف حزبی مشابه با رئیس جمهور دموکرات و اکثریت سنا و مجلس اکثریت جمهوری خواه، بدهی ایالات متحده را کاهش داد.