حریم خصوصی ai: هوش مصنوعی و حریم خصوصی: نگرانی های مربوط به حریم خصوصی هوش مصنوعی، تأثیر بالقوه آن بر داده های شخصی

همانطور که هوش مصنوعی (AI) به پیشرفت خود ادامه می دهد، نگرانی های بی شماری را در مورد حفظ حریم خصوصی داده های شخصی ایجاد کرده است. سیستم‌های هوش مصنوعی معمولاً برای یادگیری و پیش‌بینی به مقادیر زیادی از داده‌های شخصی متکی هستند، که نگرانی‌هایی را در مورد جمع‌آوری، پردازش و ذخیره‌سازی چنین داده‌هایی ایجاد می‌کند. در اینجا منتظر بینش کارشناسان فناوری هستیم.

فناوری هوش مصنوعی (AI) از دستیارهای مجازی مانند سیری و الکسا گرفته تا وسایل نقلیه خودران و سیستم‌های تشخیص چهره به طور فزاینده‌ای رواج پیدا می‌کند. باهاسکار گانگولی، مدیر بازاریابی و فروش، Mass Software Solutions گفت: با این حال، استفاده از فناوری هوش مصنوعی نگرانی‌هایی را در مورد حفظ حریم خصوصی، عمدتاً در مورد داده‌های شخصی ایجاد می‌کند.

سیستم‌های هوش مصنوعی اغلب برای آموزش الگوریتم‌های خود و بهبود عملکرد به داده‌های گسترده متکی هستند. این داده ها می تواند شامل اطلاعات شخصی مانند نام، آدرس، اطلاعات مالی و اطلاعات حساس مانند سوابق پزشکی و شماره تامین اجتماعی باشد. جمع‌آوری و پردازش این داده‌ها می‌تواند نگرانی‌هایی را در مورد نحوه استفاده از آن و دسترسی افراد به آن ایجاد کند.

نگرانی اصلی در مورد حریم خصوصی هوش مصنوعی، احتمال نقض اطلاعات و دسترسی غیرمجاز به اطلاعات شخصی است. با جمع‌آوری و پردازش داده‌های بسیار، این خطر وجود دارد که از طریق هک یا سایر نقض‌های امنیتی به دست افراد اشتباه بیفتد.

همانطور که هوش مصنوعی در حال تکامل است، دخالت اطلاعات شخصی را بیشتر می‌کند، بنابراین موارد نقض داده‌ها را افزایش می‌دهد. هوش مصنوعی تولیدی می‌تواند برای ایجاد پروفایل‌های جعلی یا دستکاری تصاویر مورد سوء استفاده قرار گیرد. مانند سایر فناوری‌های هوش مصنوعی، این فناوری نیز بر داده‌ها متکی است. جرایم سایبری بر روی داده‌ها تأثیر می‌گذارد. امنیت 80 درصد از کسب و کارها در سراسر جهان است و ما درک می کنیم که داده های شخصی در دستان اشتباه می تواند نتایج وحشتناکی داشته باشد. ما باید اقدامات فعالی برای محافظت از حریم خصوصی اطلاعات مشتریان خود با احراز هویت با استفاده از پلت فرم های داده انجام دهیم.” ، MD، هند، بنگلادش، نپال، و سریلانکا، Infobip.

مطمئناً هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که زندگی ما را متحول کند، اما نگرانی‌های جدی در مورد حفظ حریم خصوصی نیز ایجاد می‌کند. ویپین ویندال، مدیرعامل Quarks Technosoft گفت: با رواج بیشتر هوش مصنوعی، این پتانسیل را دارد که حجم زیادی از داده های شخصی را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کند، که می تواند برای اهداف مختلف، مثبت و منفی استفاده شود.

نگرانی دیگر استفاده از هوش مصنوعی برای اهداف نظارتی و نظارتی است. به عنوان مثال، فناوری تشخیص چهره توسط سازمان های مجری قانون برای شناسایی مظنونان و ردیابی افراد در فضاهای عمومی استفاده شده است. این سؤالاتی را در مورد حق حریم خصوصی و احتمال سوء استفاده از این فناوری‌ها ایجاد می‌کند. زمانی که هوش مصنوعی داده‌های شخصی را جمع‌آوری می‌کند، اطمینان از اینکه جمع‌آوری، استفاده و پردازش چنین داده‌هایی مطابق با GDPR انجام می‌شود، ضروری است. الگوریتم‌های هوش مصنوعی باید به گونه‌ای طراحی شوند که جمع‌آوری و پردازش داده‌های شخصی را به حداقل برسانند و اطمینان حاصل کنند که داده‌ها امن و محرمانه هستند.

“فناوری های هوش مصنوعی در حال پیشرفته تر شدن هستند و به آنها اجازه می دهد تا مقادیر قابل توجهی از داده ها را در مورد افراد جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنند، از جمله رفتارها، ترجیحات، و حتی افکار و احساسات آنها. این اطلاعات می تواند برای پیش بینی افراد مورد استفاده قرار گیرد و آنها را با تبلیغات هدف قرار دهد. یا سایر پیام های بازاریابی یا حتی تصمیم گیری در مورد دسترسی آنها به خدمات یا فرصت ها.

با توانایی تجزیه و تحلیل حجم وسیعی از داده ها، هوش مصنوعی می تواند برای نظارت بر افراد به روش هایی استفاده شود که قبلا غیرممکن بود، از جمله ردیابی حرکات آنها، نظارت بر فعالیت آنها در رسانه های اجتماعی، و حتی تجزیه و تحلیل حالات چهره و سایر داده های بیومتریک.

همچنین این نگرانی وجود دارد که سیستم‌های هوش مصنوعی ممکن است تعصبات و تبعیض‌های موجود را تداوم بخشند. اگر داده‌های مورد استفاده برای آموزش یک سیستم هوش مصنوعی دارای سوگیری‌های ترجیحی باشد، سیستم ممکن است این سوگیری‌ها را بیاموزد و تداوم بخشد. این می تواند عواقب جدی داشته باشد، به ویژه در زمینه هایی مانند اشتغال، که در آن الگوریتم های هوش مصنوعی ممکن است برای تصمیم گیری در مورد استخدام استفاده شود.

فناوری‌های هوش مصنوعی باید برای رفع این نگرانی‌ها به‌طور مسئولانه توسعه یافته و به کار گرفته شوند. این شامل حصول اطمینان از جمع‌آوری و پردازش شفاف و ایمن داده‌ها و کنترل افراد بر آن است. همچنین به معنای اطمینان از این است که سیستم‌های هوش مصنوعی برای شناسایی و کاهش تعصبات طراحی و آزمایش شده‌اند و تحت نظارت و نظارت مستمر قرار دارند.

“برای رسیدگی به این نگرانی‌ها، اطمینان از توسعه و بکارگیری مسئولانه هوش مصنوعی ضروری است. این امر شامل حصول اطمینان از جمع‌آوری و استفاده از داده‌های شخصی شفاف و اخلاقی، با دستورالعمل‌های روشن در مورد نحوه استفاده و اشتراک‌گذاری آن‌ها است. همچنین به معنای گنجاندن پادمان‌ها است. ویندال گفت: برای جلوگیری از سوء استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی، مانند ایجاد مکانیسم‌هایی برای افراد برای کنترل نحوه جمع‌آوری و استفاده از داده‌هایشان.

“در نهایت، ترویج توسعه و استقرار مسئولانه هوش مصنوعی برای اطمینان از تحقق مزایای بالقوه آن و در عین حال به حداقل رساندن خطرات برای حریم خصوصی افراد و آزادی‌های مدنی، حیاتی است. سیاست‌گذاران، رهبران صنعت و جامعه مدنی باید برای توسعه سیاست‌ها و شیوه‌هایی همکاری کنند. از استفاده مسئولانه از فناوری‌های هوش مصنوعی حمایت کنید.»