جیمی پیتارو از ESPN سرنوشت تلویزیون کابلی را رقم خواهد زد

از زمانی که باب ایگر در ماه نوامبر برای رهبری شرکت والت دیزنی بازگشت، تقریباً هر روز با یکی از معاونان اصلی خود، رئیس ESPN، جیمی پیتارو، صحبت می‌کند. ایگر یک طرفدار پرشور ورزش با دانش عمیق تاریخ است. پیتارو گفت: “او بیش از آنچه من هرگز بدانم ورزش را فراموش کرده است.”

اما این روزها این دو مدیر چندان روی گذشته تمرکز نمی کنند.

پیتارو در مصاحبه اخیر خود گفت که بسیاری از مکالمات آنها به طور خاص به آینده ESPN مربوط می شود، سرویس پخش آن، ESPN+، و تصمیم گیری در لحظه مناسب برای ارائه یک کانال کامل به لژیون رو به رشد سیم برش های کابل.

پیتارو گفت: «ما به نقطه‌ای خواهیم رسید که کل شبکه، برنامه‌نویسی پرچم‌دار خود را در اختیار بگیریم و آن را مستقیماً در دسترس مصرف‌کننده قرار دهیم. «این «وقتی» است، نه «اگر». ما فقط زمانی این کار را انجام می دهیم که برای کسب و کار و درآمد ما منطقی باشد.»

در حال حاضر، ESPN دو تجارت کاملاً متمایز را اداره می کند. این بزرگترین مسابقات ورزشی را تقریباً به طور انحصاری در کانال های تلویزیونی سنتی و به دلایل خوب نشان می دهد. سال گذشته، بینندگان تلویزیونی 28 میلیارد دلار درآمد برای دیزنی به دست آوردند که بیشترین درآمد را از هر شرکت بزرگ رسانه ای داشت. در همان زمان، ورزش های زنده بیشتری را در ESPN+ پخش می کند، یک سرویس پخش ماهیانه 10 دلاری که پنج سال پیش راه اندازی شد.

« بازگشت به داستان های توصیه


جاه طلبی های شبکه همچنان در حال رشد است. به عنوان بخشی از مذاکرات جاری با NBA بر سر قرارداد جدیدی که در سال 2025 اجرایی می شود، مدیران ESPN می خواهند حقوق قرار دادن بازی های حرفه ای بسکتبال در ESPN+ را به دست آورند. پیتارو در مورد مذاکرات با لیگ گفت: “من مطمئن هستم که نحوه اولویت بندی استریمینگ را چشم به چشم خواهیم دید.” تلاش برای پیش‌بینی دقیق زمان آنلاین شدن صفحه تلویزیون ESPN به یکی از بازی‌های حدس‌زنی بزرگ صنعت رسانه تبدیل شده است. در داخل ESPN، مدیران مدت‌هاست که با ریاضیات دست و پنجه نرم می‌کنند، داده‌ها و نمودارها را مطالعه می‌کنند و محاسبه می‌کنند که چه تعداد مشترک باید جذب کنند و به چه قیمتی نسخه پخش‌کننده ESPN برای جایگزینی پولی که اکنون از توزیع‌کنندگان تلویزیون پولی دریافت می‌کنند.