جو بایدن نماینده هرج و مرج و هرج و مرج می گوید که دونالد ترامپ قول داد از دادستان ها تحقیق کند

دونالد ترامپ روز پنجشنبه گفت که اگر در انتخابات ریاست جمهوری 2024 پیروز شود، به وزارت دادگستری دستور می دهد تا از دادستان های استانی و ایالتی “رادیکال” که بدون مدرک متهم به هدف قرار دادن محافظه کاران شده اند، تحقیق کند.

رئیس‌جمهور سابق، که با تحقیقات جنایی متعددی روبه‌رو است، در یک سخنرانی کمپین گفت که دادستان‌ها محافظه‌کاران را تحت تعقیب قرار می‌دهند و به مواضع سیاست‌گذاری و نارضایتی‌های شخصی او اشاره کرد، زیرا خود را قربانی دولت به اصطلاح عمیق می‌دانست.

ترامپ به بیش از 1000 حامی در منچستر، نیوهمپشایر گفت: «در روز اول دولت جدیدم، من به وزارت دادگستری دستور خواهم داد تا از هر دادستان منطقه و دادستان کل رادیکال در آمریکا به دلیل اجرای غیرقانونی، نژادپرستانه… قانون تحقیق کند. .
ترامپ حداقل با چهار تحقیق جنایی از جمله تحقیقات فدرال در مورد نقش ادعایی او در حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا توسط حامیانش و کیفرخواست اخیر نیویورک در ارتباط با پرداخت پول به یک ستاره فیلم های مستهجن مواجه است. ترامپ تخلفات را رد کرده و تحقیقات را با انگیزه سیاسی خوانده است.

فراخوان برای تحقیقات فدرال از دادستان ها با آنچه منتقدان به عنوان لفاظی های اقتدارگرایانه فزاینده ترامپ در مسیر مبارزات انتخاباتی توصیف کرده اند مطابقت دارد. او روز پنجشنبه برنامه‌های خود را برای «کمیسیون حقیقت و آشتی» به عنوان بخشی از پاکسازی بوروکراسی فدرال تکرار کرد.

ترامپ همچنین به دنبال تغییر چارچوب میان خود و رئیس جمهور جو بایدن بود. بایدن، یک دموکرات، کارزار انتخاباتی مجدد خود را دو روز پیش با انتشار ویدئویی آغاز کرد که در آن قول داده بود از آزادی های شخصی در برابر “افراطیان” مرتبط با رئیس جمهور سابق جمهوری خواه محافظت کند.

ترامپ گفت که ایالات متحده یک “ملت شکست خورده” است و به داده های اقتصادی در روز پنجشنبه اشاره کرد که نشان می دهد رشد اقتصادی ایالات متحده در سه ماه اول سال 2023 به طور چشمگیری کاهش یافته است.” انتخاب در این انتخابات اکنون بین قدرت یا ضعف، بین موفقیت یا شکست، بین قدرت و شکست است. ترامپ گفت: امنیت یا هرج و مرج، بین صلح یا درگیری، و رفاه یا فاجعه.

اظهارات ترامپ فرض می‌کند که هم او و هم بایدن در نامزدی حزب خود پیروز خواهند شد. به نظر می رسد ترامپ در حال تثبیت حمایت خود در رقابت برای نامزدی جمهوری خواهان است و به نیوهمپشایر سفر می کند تا بتواند ایالت نامزد اولیه را تصرف کند.

بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس که از 21 تا 24 آوریل انجام شد، رئیس جمهور سابق، که در انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر در سال 2016 به راحتی پیروز شد، از ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، 49 درصد تا 23 درصد، در میان جمهوری خواهان خود برتری ملی داشت.

در یک لحظه تمسخر آمیز، ترامپ هنگامی که در صحنه می چرخید و وانمود می کرد که در تلاش برای یافتن راه خروجی است، تشویق شد و به او پیشنهاد کرد که ممکن است موضوعی از کمپین 2020 خود را که بایدن را سالخورده و فاقد انرژی و تیزبینی به تصویر می کشد، احیا کند.

در فوریه، دکتر کوین اوکانر، پزشک شخصی رئیس جمهور، یک منشور بهداشتی برای بایدن صادر کرد و گفت که او برای ادامه وظایفش مناسب است. بایدن 80 ساله مسن ترین فردی است که تاکنون به عنوان رئیس جمهور آمریکا خدمت کرده است. ترامپ 76 ساله است.

ترامپ روز پنجشنبه این ادعای نادرست را تکرار کرد که شکست او در انتخابات سال 2020 به دلیل تقلب سیستماتیک سازماندهی شده توسط دموکرات ها بوده است.