جو بایدن: سیاست های دولت بایدن پیامدهای اعتباری محدودی برای آسیا خواهد داشت: مودی

بمبئی: خدمات ایالات متحده در زمینه یادداشت خود اظهار داشت: سیاست های ایالات متحده در قبال چین در مراحل اولیه دولت جو بایدن رئیس جمهور منتخب تغییر چشمگیری نخواهد کرد. آژانس رتبه بندی گفت ، تأكید مجدد بر بهبود روابط با متحدان سنتی در آسیا احتمالاً با تغییرات بلندمدت تراز اقتصادی و ژئوپلتیك كه باعث افزایش مركزیت چین در منطقه می شود مقابله كند.

مودی گفت: “ما انتظار داریم كه سیاست های دولت بایدن حداكثر تأثیر ناچیزی بر شرایط اعتبار در آسیا داشته باشد.”

این آژانس خاطرنشان کرد ، دیدگاه دو جانبه در میان سیاستگذاران ایالات متحده چین به عنوان یک رقیب اصلی استراتژیک ، با اصطکاک در تجارت ، فناوری ، امنیت و حقوق بشر ، در سیاست چین بایدن نفوذ خواهد کرد.

مودی گفت: “بعید است بعید باشد كه یك طرفه به طور یك جانبه اقدامات تجاری و دستیابی به بازار را كه دولت ترامپ علیه چین انجام داد ، از بین ببرد ، تا حدی برای حفظ اهرم مذاكره.”

دولت بایدن احتمالاً زمینه های همکاری با رئیس جمهور چین ، شی جین پینگ ، از جمله تغییر اقلیم و کنترل همه گیرها را جستجو می کند.

آژانس خاطرنشان کرد ، با این حال ، رویکرد چند جانبه بایدن در قبال چین باعث تغییر روند ساختاری مداوم که در طی شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است نمی شود.

این سازمان شامل تغییر ساختار زنجیره های تأمین در سطح جهان برای تأکید بر خودکفایی و ادغام بیشتر اقتصاد جهانی در سه بلوک متمایز با محوریت چین ، اتحادیه اروپا و ایالات متحده است.

محدودیت های ایالات متحده در دسترسی چین به فناوری پیشرفته همچنان پابرجا خواهد بود. در این گزارش آمده است که مذاکرات و تعامل بیشتر بین دو کشور طی سال آینده با تمرکز بر حفاظت از امنیت ملی ، حریم خصوصی داده ها و مالکیت معنوی احتمالاً بیشتر است.

با این حال ، عدم اطمینان در مورد مذاکرات طولانی مدت و خطرات نظارتی هزینه های تولید و عملیاتی را برای شرکت های فناوری چین در بخش های محدود افزایش می دهد.