جمهوری خواهان لایحه ای را برای جلوگیری از بحران بدهی آمریکا و کاهش هزینه ها تصویب کردند

جمهوری خواهان ایالات متحده روز چهارشنبه به افزایش سقف استقراض ملی رای دادند، اما تنها در کنار کاهش شدید، زیرا آنها به دنبال رویارویی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بر سر هزینه های “بیش از حد” با احتمال نکول اعتباری ویرانگر بودند.

دولت انتظار دارد ظرف چند هفته به سقف بدهی خود برسد و احتمال عدم پرداخت بازپرداخت بزرگترین اقتصاد جهان و ایجاد طوفان آتش در بازارهای جهانی را افزایش دهد.

قانون Limit, Save, Grow از مجلس نمایندگان با اختلاف کمی 217-215 تصویب شد، اما هیچ شانسی برای تبدیل شدن به قانون ندارد زیرا دموکرات های کنترل سنا و کاخ سفید با آن مخالفت می کنند.
جمهوری خواهان مصمم بودند که برای تقویت موقعیت خود در مذاکرات با بایدن، که قاطعانه از موافقت با هرگونه کاهش هزینه ها برای افزایش سقف بدهی خودداری کند، آن را از طریق اتاق پایین کنگره تقویت کنند.

کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، که بیشتر هفته را در گفتگوهای دیوانه وار سپری کرده بود و در تلاش بود تا بر تعداد معدودی از طرفداران جمهوری خواه به پیروزی برسد، رأیی را جشن گرفت که آمریکا را «به مسیر بازگشت» بازگرداند.

او گفت: «جمهوری خواهان مجلس به تازگی طرحی را ارائه کردند که به بحران بدهی کشور رسیدگی می کند.

کنفرانس ما گرد هم آمد تا تنها طرحی را در واشنگتن تصویب کند که با سقف بدهی مقابله می‌کند، هزینه‌های بیش از حد فدرال و تورم را متوقف می‌کند و کشور ما را در مسیر رشد اقتصادی پایدار قرار می‌دهد.» پس از اینکه مک کارتی در ژانویه با تعهد به جناح راست تندرو حزبش مبنی بر کاهش مخارج فدرال، جایگاه رئیس مجلس را تضمین کرد، این بن بست پرمخاطره به عنوان آزمونی برای رهبری مک کارتی تلقی شد.

‘گزینه نیست’
ایالات متحده تقریباً 32 تریلیون دلار بدهی دارد – رقمی که در طی چندین دهه در هر دو طرف انباشته شده است.

لایحه 320 صفحه ای جمهوری خواهان سقف را تا مارس 2024 افزایش می دهد – راه را برای مبارزه دیگری برای محدودیت بدهی در میانه مبارزات انتخابات ریاست جمهوری هموار می کند – یا تا زمانی که بدهی به 32.9 تریلیون دلار افزایش یابد.

اما به طور چشمگیری هزینه های فدرال را کاهش می دهد و بخش های عمده ای از دستور کار بایدن، مانند تلاش او برای لغو بدهی دانشجویان و کاهش تغییرات آب و هوایی را به عقب می اندازد.

دفتر مستقل بودجه کنگره اعلام کرد که این لایحه باعث صرفه جویی 4.8 تریلیون دلاری در طول یک دهه می شود، اگرچه موسسه رتبه بندی مودی آنالیتیکس تخمین زده است که می تواند رشد سال 2024 را 0.6 درصد کاهش دهد و 780000 شغل را از بین ببرد.

بایدن از هرگونه افزایش محدودیت بدهی شامل کاهش هزینه ها خودداری کرده است و مک کارتی و معاونانش امیدوارند که تصویب موفقیت آمیز این لایحه از طریق اتاق پایین کنگره، رئیس جمهور را مجبور به پای میز مذاکره کند.

مک کارتی گفت: «رای گیری امروز پیامی روشن به رئیس جمهور بایدن می دهد: ادامه نادیده گرفتن مشکل یک گزینه نیست.

بایدن پیش از این به خبرنگاران در کاخ سفید گفته بود که “از دیدار با مک کارتی خوشحال است، اما نه در مورد تمدید یا عدم تمدید سقف بدهی”.

به نظر می‌رسید که نتیجه برای بیشتر هفته در لبه چاقو بود، مک کارتی تنها توانست چهار جمهوری‌خواه را کنار بگذارد تا بسته را به پایان برساند، و در پایان دقیقاً همین تعداد را از دست داد.

جلسات ماراتن
برای جلب نظر سایر شورشیان در میان صفوف خود، رئیس مجلس مجبور شد پس از جلسات ماراتن که تا ساعات اولیه ادامه داشت چندین تغییر در قانون ایجاد کند.

این ترفندها شامل یک چرخش برای لغو معافیت‌های مالیاتی تصویب شده توسط دموکرات‌ها برای صنعت اتانول بود – پیشنهادی که جمهوری‌خواهان را از به اصطلاح “کمربند ذرت” در غرب میانه عصبانی کرد – و اجرای الزامات کاری سخت برای رفاه اجتماعی را تسریع کرد. برنامه هایی مانند کوپن غذا.

بدهی های خزانه داری ایالات متحده به عنوان دارایی ایمن معیار جهانی در نظر گرفته می شود و نرخ های بهره آن مبنای قیمت گذاری محصولات مالی و معاملات در سراسر کره زمین است.

اقتصاددانان استدلال می کنند که عدم رعایت تعهدات بازپرداخت می تواند سرمایه گذاران را وحشت زده کند، هزینه های استقراض را افزایش دهد و میلیون ها شغل را به آتش بکشد.

خزانه‌داری ماه‌هاست که از «اقدامات فوق‌العاده» استفاده می‌کند – اساساً پول را جابه‌جا می‌کند و از ابزارهای حسابداری خاصی استفاده می‌کند – تا به بستانکارانی که دارای اوراق قرضه دولتی هستند، پرداخت کند.

با این حال، واشنگتن درآمد مالیاتی کمتری را نسبت به آنچه انتظار می‌رفت، دریافت کرده است، و این نگرانی‌ها را افزایش داده است که دولت فدرال ممکن است در اوایل ژوئن با کمبود نقدینگی مواجه شود.