جایشانکار در مورد همکاری هند ، امارات متحده عربی در دوران پس از COVID با ولیعهد ابوظبی بحث می کند

وزیر امور خارجه S Jaishankar در مورد پیشرفت همکاری های استراتژیک بین هند و امارات در دوران پس از COVID با شیخ محمد بن زاید آل نهیان ، ولیعهد ابوظبی ، در سفر خود به پادشاهی خلیج فارس بحث کرده است.

دو رهبر همچنین در مورد موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردند.

جایشانکار چهارشنبه شب در دیدار برگشت از سفر شش روزه سه کشور به بحرین ، امارات متحده عربی و سیشل که از روز سه شنبه آغاز شد ، به اینجا رسید. این بازدید به همان اندازه که در میان بیماری همه گیر ویروس کرونا رخ داده است ، بسیار مهم تلقی می شود.

جایشانکار اواخر شب چهارشنبه در توییت خود نوشت: “از HHMohamedBinZayed برای پذیرش من در هنگام ورود به ابوظبی تشکر می کنید. سلام و آرزوهای خوب نخست وزیرnarendramodi را به شما ابلاغ کردم. از مراقبت و توجه امارات متحده عربی به جامعه بزرگ هند بسیار قدردانی می شود.”

وی افزود: “در مورد پیشرفت همکاری های استراتژیک ما در دوران پس از COVID بحث و گفتگو کردیم. در مورد موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردیم.”

ویروس کرونا ویروس بیش از 163000 نفر را آلوده کرده و 563 نفر را در امارات متحده عربی جان خود را از دست داده است.

بیش از 3 میلیون هندی در امارات متحده عربی زندگی و کار می کنند ، قبل از شروع سفر وزیر امور خارجه ، وزارت خارجه در بیانیه ای گفته بود.

طبق وب سایت سفارت هند در ابوظبی ، طبق گزارشات ، جامعه مهاجران هند حدود 30.4 لک بزرگترین جامعه قومی در امارات متحده عربی است که تقریباً 30 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهد.

در میان ایالت های هند ، کرالا بیشترین نماینده را دارد و پس از آن تامیل نادو و آندرا پرادش قرار دارند. با این حال ، هندی ها از ایالات شمالی ، همه در کنار هم ، همچنین بخش قابل توجهی از جمعیت هند امارات متحده عربی را تشکیل می دهند.

وزیر امور خارجه در آخرین مرحله سفر خود ، 27 و 28 نوامبر به سیشل سفر می کند.