جایشانکار برای قدرت هند در نشست هند و اتحادیه اروپا به میدان می رود

وزیر امور خارجه اس جایشانکار روز سه شنبه قدرت هند را در حوزه های اولویت شورای تجارت و فناوری جدید (TTC) با اتحادیه اروپا مطرح کرد و پیشنهاد کرد که هند تجربیاتی برای به اشتراک گذاشتن در زمینه نوآوری، تولید و استقرار در هر یک از حوزه های تمرکز دارد.

«در هر یک از حوزه‌های تمرکز فناوری‌های استراتژیک TTC، حکمرانی دیجیتال و فناوری‌های انرژی سبز و پاک و زنجیره‌های ارزش انعطاف‌پذیر، هند تجربیاتی برای به اشتراک گذاشتن در زمینه نوآوری، تولید و استقرار دارد. ما همچنین عامل مهمی در رابطه با جایشانکار در سخنرانی افتتاحیه خود در TTC که روز سه شنبه در بروکسل برگزار شد، گفت.

دو طرف همچنین در مورد امنیت اقتصادی و همکاری در کشورهای ثالث از جمله ارتباطات تبادل نظر کردند

وی خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که TTC به پلتفرم بسیار مهم مبادلات در این زمینه تبدیل شود تا هم به تصمیمات سیاستی و هم تجاری در حوزه های مربوطه برسیم.

“این اولین نشست شورای تجارت و فناوری نقطه عطفی در مشارکت استراتژیک بین هند و اتحادیه اروپا است. ما آشکارا شرکای مهمی برای یکدیگر هستیم اما آنچه که TTC نشان می دهد تمرکز بر حوزه های کلیدی است که برای هر دو کشور حیاتی هستند. جیشانکار گفت: اقتصاد جهانی و امنیت جهانی، و افزود: “امروز چالش توجه همزمان به نیازهای دوگانه رشد مسئولانه و رهایی از ریسک اقتصاد جهانی است. این به معنای ارتقاء زنجیره های تامین انعطاف پذیر و قابل اعتماد و محرک های اضافی تولید و رشد جهانی است. این به معنای اطمینان از اعتماد و شفافیت در حوزه دیجیتال از جمله جریان های فرامرزی است. این به معنای پذیرش رشد کم کربن و در عین حال اطمینان از عدم ایجاد آسیب پذیری های مهم است.”