توییتر بلو: راهول گاندی، ماماتا بانرجی، پوشکار سینگ دهمی، کجریوال در میان سیاستمدارانی که تیک آبی توییتر را از دست دادند.

سایت میکروبلاگینگ توییتر در روز پنجشنبه تیک آبی تایید شده را از حساب افراد سرشناس در هند از جمله CM Mamata Banerjee بنگال غربی، CM پوشکار سینگ دهمی Uttarakhand و Arvind Kejriwal CM دهلی در میان دیگران حذف کرد.

تنها کاربران فردی توییتر که چک‌مارک‌های آبی را تأیید کرده‌اند، کسانی هستند که برای Twitter Blue پرداخت می‌کنند، که 8 دلار در ماه از طریق وب و 11 دلار در ماه از طریق پرداخت درون برنامه‌ای در iOS و Android هزینه دارد.

دیگر چهره‌های سیاسی که تیک آبی را از دست داده‌اند، یوگی آدیتیانات، وزیر ارشد اوتار پرادش، راهول گاندی و پریانکا گاندی هستند.

علاوه بر آنها، احزاب سیاسی مانند حزب بهاراتیا جاناتا (BJP)، حزب Aam Aadmi (AAP) و کنگره نیز نشان تأیید خود را از دست دادند.

به دلیل توسعه اخیر، چندین چهره مشهور شهر B از جمله شاهرخ خان، آمیتاب باچان، آلیا بات و بازیکنان کریکت ویرات کوهلی و روهیت شارما در میان دیگران، تیک آبی تایید شده خود را از حساب های توییتر خود از دست داده اند.

به گزارش ورایتی، پیش از این اعلام شده بود که سایت میکروبلاگینگ وضعیت تیک تایید شده حساب‌هایی را که توییتر قبل از تصاحب ایلان ماسک تایید شده بود، حذف می‌کند، مگر اینکه مشترک توییتر بلو یا طرح سازمان‌های تایید شده توییتر متمرکز بر تجارت شده باشند.

در ابتدا، تیک آبی به عنوان راهی برای محافظت از افراد شناخته شده در برابر جعل هویت و مقابله با اطلاعات نادرست عمل می کرد. اوایل ماه مارس، توییتر از دسته رسمی خود پست کرد، “در اول آوریل، ما شروع به پایان برنامه تایید شده میراث خود و حذف میراث خواهیم کرد. علامت‌های تأیید شده برای حفظ تیک آبی خود در توییتر، افراد می‌توانند برای Twitter Blue ثبت‌نام کنند.

توییتر اولین بار سیستم علامت چک آبی را در سال 2009 معرفی کرد تا به کاربران کمک کند تشخیص دهند که افراد مشهور، سیاستمداران، شرکت‌ها و برندها، سازمان‌های خبری و سایر حساب‌های “منافع عمومی” واقعی هستند و حساب‌های تقلبی یا تقلید کننده نیستند. این شرکت قبلاً برای تأیید هزینه ای دریافت نمی کرد.

ماسک توییتر آبی را با نشان چک به عنوان یکی از امتیازات برتر طی دو هفته پس از تصاحب شرکت در سال گذشته راه‌اندازی کرد.