تقاضا برای NREGS کار در بالاترین سطح 10 ماهه

تقاضا برای کار تحت طرح ضمانت اشتغال روستایی ملی مهاتما گاندی (MGNREGS) برای سومین ماه متوالی تا آوریل افزایش یافت و به لطف فعالیت‌های کشاورزی ضعیف به اوج 10 ماهه رسید.

بر اساس داده های اولیه گردآوری شده توسط وزارت توسعه روستایی، 31.84 میلیون نفر در ماه آوریل برای کار تحت این طرح انتخاب کردند که بیش از 12 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.

تقاضا برای NREGS کار در 10 ماه بالا

یک مقام ارشد وزارتخانه گفت: “تقاضای کار تحت این طرح معمولاً در طول تابستان افزایش می‌یابد، زیرا فعالیت‌های مزرعه تسهیل می‌شود. همچنین، این بهترین زمان برای انجام کارهای NREGS مانند ساخت بدنه‌های آبی و غیره قبل از فصل بارندگی است.” وی افزود: در واقع، برخی از ایالت ها معمولاً بیش از نیمی از بودجه نیروی کار (هدف تولید در روز) را برای کل سال مالی در سه ماهه ژوئن به پایان می رسانند.

با این حال، بر اساس سال به سال، تقاضا برای کار در آوریل بیش از 3 درصد کاهش یافت.

تقاضا برای کار در آوریل از 24.11 میلیون خانوار بود که بالاترین میزان از ژوئن 2022 و تقریباً 7 درصد بیشتر از سطح مارس است. این داده ها به طور مرتب با ورود اطلاعات به روز و به روز شده، بازبینی می شوند.

داده‌ها نشان می‌دهد که در دسته «افراد»، تقاضای کار در ماه آوریل به طور قابل‌توجهی توسط پنج ایالت هدایت می‌شود: تامیل نادو (4.93 میلیون در آوریل در مقابل 4.71 میلیون در مارس)، آندرا پرادش (4.79 میلیون در مقابل 3.16 میلیون)، راجستان (2.71 میلیون). در مقابل 2.29 میلیون)، تلانگانا (2.68 میلیون در مقابل 1.68 میلیون) و اوتار پرادش (2.37 میلیون در مقابل 1.72 میلیون).