تظاهرات در دره مانیپور سازماندهی شد

در دره مانیپور، تظاهراتی در نقاط مختلف سازماندهی شد که خواستار لغو تعلیق عملیات (SoO) با شبه نظامیان کوکی و اجرای ثبت ملی اتباع (NRC) شدند.

خدمات اینترنت برای پنج روز دیگر در مانیپور متوقف شده است. اینترنت از سوم ماه مه به حالت تعلیق درآمد و مقررات منع آمد و شد در چندین منطقه کاهش یافت.

ان بیرن سینگ، وزیر کشور، روز یکشنبه با آمیت شاه وزیر کشور اتحادیه دیدار کرد. در گفتگو با افراد رسانه ای در ایمفال روز دوشنبه گفت که تلاش هایی در حال انجام است تا اطمینان حاصل شود که شبه نظامیانی که تحت “تعلیق عملیات” (SoO) هستند، به اردوگاه های تعیین شده خود بازگردند. اقداماتی با نظارت آمیت شاه وزیر کشور اتحادیه در حال انجام است تا گروه‌های SoO به اردوگاه‌های خود بازگردند و تلاش‌ها برای بازگرداندن وضعیت عادی به ایالت تقویت شود.»

دولت مانیپور دست داشتن گروه های شبه نظامی را در شعله ور کردن خشونت در مانیپور یافته است. بیشتر نیروهای نظامی این ایالت در میانمار پایگاه دارند. ماه گذشته به دلیل نقش ادعایی در تحریک خشونت، ن. بیرن سینگ، وزیر کشور مانیپور، با آمیت شاه وزیر کشور اتحادیه در دهلی ملاقات کرد و او را در مورد “وضعیت زمینی” و “فعالیت های نامطلوب” سه گروه – ارتش ملی کوکی (KNA) آگاه کرد. ارتش انقلابی زومی (ZRA) و ارتش انقلابی کوکی (KRA). دولت مانیپور تصمیم گرفت از SoO خارج شود و توافقنامه سه جانبه با سه گروه شورشی در 10 مارس مطابق با ارزیابی آن بود که این گروه ها از هجوم مهاجران میانماری از آن سوی مرزها حمایت می کنند، کشت غیرقانونی خشخاش و تجارت مواد مخدر را تشویق می کنند.

در همین حال، یک جلسه امنیتی و هماهنگی در تفنگ 1 مانیپور با حضور افسران ارشد تمام نیروهای مرکزی و ایالتی مستقر در شهر ایمفال برگزار شد.

افسران ارشد ارتش، تفنگ اسام، پلیس مانیپور، CRPF، BSF و RAF در این جلسه حضور داشتند. اسام ریفلز هدایت جلسه را برعهده داشت و در مورد اقداماتی که در صورت بروز حوادث احتمالی در آینده باید اتخاذ شود، مشورت کرد. شرکت کنندگان همچنین در مورد اقداماتی برای هم افزایی تلاش های همه نیروهای امنیتی برای حفظ صلح و هماهنگی در شهر ایمفال بحث کردند.