تصادف قطار اودیشا: راه آهن، NDRF در زمان اتمام عملیات نجات متفاوت است

راه‌آهن هند و نیروی ملی واکنش در بلایای طبیعی پس از تصادف سه‌طرفه قطار شب گذشته در منطقه بالاسوره اودیشا که منجر به کشته شدن صدها نفر و مجروح شدن نزدیک به هزار مسافر شد، زمان‌بندی‌های متفاوتی برای تکمیل عملیات امداد و نجات ارائه کردند که ادعا می‌شود چهارمین حادثه در کشور است. مرگبارترین تصادف قطار

عملیات امداد و نجات کامل شده است، اکنون کار مرمت را آغاز می کنیم. آمیتاب شارما، سخنگوی راه آهن به رسانه ها گفت: سیستم ضد برخورد قطار در این مسیر موجود نبود.

با این حال، یک مقام NDRF به ANI گفت که عملیات نجات در محل حادثه قطار همچنان ادامه دارد.

“عملیات هنوز ادامه دارد. تاکنون دولت ایالتی 238 کشته و بیش از 900 زخمی را اعلام کرده است. امیدواریم تا عصر امروز بتوانیم عملیات را تعطیل کنیم. NDRF در آنجا 9 تیم دارد – هفت تیم از اودیشا و دو تیم از بنگال غربی.” تقریباً همه قربانیان زنده به بیمارستان فرستاده شده‌اند، بنابراین 9 تیم کافی است…”

جرثقیل ها و بولدوزرهای عظیمی برای بالا بردن کالسکه های شکسته که تبدیل به انبوهی از جعبه های فولادی شده بودند، آورده شدند. نیروهای امدادی برای بیرون کشیدن اجساد و شکار بازماندگان از مشعل گاز و برش برق استفاده کردند.

« بازگشت به داستان های توصیه


به گفته آژانس‌ها، تاکنون 288 نفر جان خود را از دست داده‌اند و نزدیک به هزار نفر مجروح شده‌اند. چندین نفر از اتوبوس‌های قطار سریع السیر 12864 Bengaluru-Howrah در مسیر حوره، از ریل خارج شده و در مسیرهای مجاور سقوط کردند. واگن های خارج شده از ریل با قطار سریع السیر کروماندل مرکزی شالیمار-چنای 12841 برخورد کردند و واگن های آن نیز واژگون شدند. یک قطار کالایی نیز در این حادثه دخیل بود که کوروماندل اکسپرس با واگن های خود برخورد کرد. تصادف وحشتناک قطار در نزدیکی ایستگاه باهاناگا بازار در ناحیه بالاسوره، حدود 250 کیلومتری جنوب کلکته و 170 کیلومتری شمال بوبانسوار، حوالی ساعت 7 بعد از ظهر روز جمعه رخ داد.

آشوینی وایشناو وزیر راه آهن هند گفت که علت حادثه وحشتناک قطار در اودیشا پس از تحقیقات مشخص خواهد شد و دولت “تحقیقاتی در سطح عالی” ترتیب خواهد داد.

در حالی که مشخص نیست چه چیزی باعث سقوط هواپیما شده است، منابع PTI گفتند که احتمال خرابی سیگنالینگ وجود دارد.

نخست وزیر نارندرا مودی امروز از محل حادثه بازدید خواهد کرد و جلسه ای را برای بررسی وضعیت تشکیل داده است. دولت هند روز جمعه هدایایی 2 میلیون روپیه برای هر یک از بستگان متوفی اعلام کرده بود.

ناوین پاتنایک، وزیر ارشد اودیشا و حتی برخی از ایالت های دیگر در پی تصادف مرگبار قطار سه گانه، یک روز عزای عمومی اعلام کردند.