ترکیب کنسول جستجو و داده های داخلی در استودیوی Looker | وبلاگ مرکزی جستجوی گوگل | توسعه دهندگان گوگل

چهارشنبه 22 مارس 2023

کنسول جستجو اطلاعاتی را در مورد عملکرد وب سایت شما در جستجوی Google ارائه می دهد. این داده ها را می توان در استودیو Looker (که قبلا به عنوان Data Studio شناخته می شد) دسترسی داشت، جایی که می توانید داشبوردهایی برای نظارت و بررسی عملکرد خود بسازید.

یکی از مزایای تجزیه و تحلیل داده های عملکرد خود در خارج از کنسول جستجو این است که به شما امکان می دهد زمینه بیشتری را به گزارش های خود اضافه کنید، می توانید داده ها را با هر منبعی مانند اطلاعات فنی و تجاری که در مورد سایت خود دارید غنی کنید. هنگام تجزیه و تحلیل عملکرد خود، هرچه منابع داده بیشتری را ترکیب کنید، بهتر می توانید درک کنید که چه چیزی به شما کمک می کند به نتایج خود برسید. این به شما کمک می کند تا با استفاده از داده های خود تصمیمات بهتری بگیرید.

Looker Studio عملکرد ترکیب داده‌ها را ارائه می‌کند که به شما امکان می‌دهد نمودارها، جداول و کنترل‌ها را بر اساس چندین منبع داده از جمله Search Console ایجاد کنید. در نظارت بر داده‌های کنسول جستجو در استودیوی Looker، که در اینجا تعبیه شده است، مثالی در مورد نحوه غنی‌سازی داده‌هایتان نشان می‌دهم (دقیقه 4:42 را ببینید).

برای راهنمای کامل گام به گام در مورد ایجاد ترکیب داده ها، مرکز راهنمای Looker Studio را بررسی کنید. در اینجا خلاصه ای از مراحل اصلی آمده است:

  1. منابع داده را هم برای ویژگی Search Console خود و هم برای داده هایی که می خواهید در Looker Studio ترکیب کنید ایجاد کنید.
  2. به گزارشی شامل یکی از منابع داده ایجاد شده بروید و جدول یا نموداری را انتخاب کنید. در منوی تنظیمات گزینه ای برای ترکیب داده ها پیدا خواهید کرد. وقتی روی آن کلیک می‌کنید، یک رابط پیدا می‌کنید که می‌توانید جدولی را به منبع داده موجود بپیوندید.
  3. برای پیوستن به جدول کلیک کنید و منبع داده ای را که ایجاد کرده اید انتخاب کنید. سپس برای پیکربندی join کلیک کنید. چندین گزینه Join Operator را مشاهده خواهید کرد که می توانید در مستندات BigQuery درباره آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید.
  4. فیلدهای منطبق را برای پیوستن به جداول انتخاب کنید.

رابط Looker Studio ترکیب داده‌های کنسول جستجو را نشان می‌دهد

می توانید همین کار را برای چندین جدول انجام دهید تا داشبورد خود را با اطلاعاتی که از طریق کنسول جستجو در دسترس نیست غنی کنید.
تخیل شما محدود است!

در اینجا ایده هایی وجود دارد که می توانید از آنها برای غنی سازی ابعاد مختلف استفاده کنید:

  • اطلاعات بیشتری درباره URL اضافه کنید. داده هایی را در مورد URL ها مانند دسته صفحه، داده های ساخت یافته پیاده سازی شده، الگوی صفحه، نوع محتوا، نویسنده و غیره بیاورید.
  • خوشه های پرس و جو ایجاد کنید. اگر پرس و جوها را بر اساس موضوع نظارت کنید، می توانید به جدولی بپیوندید که در آن تعریف کنید که کدام پرس و جو به کدام گروه تعلق دارد. این به شما کمک می کند پرس و جوها را بر اساس تعاریف داخلی خود نظارت کنید.
  • پیگیری بودجه در کشورها. اگر مخاطبان جهانی و بودجه متفاوتی در هر کشور دارید، ممکن است بخواهید بودجه خود را در کنار نتایج عملکرد خود نظارت کنید.

مانند همیشه، اگر سؤالی دارید از طریق انجمن مرکزی جستجوی Google یا انجمن استودیو Looker به ما اطلاع دهید.