تروریسم: تروریسم تهدید می کند جهان را شبیه قتل عامی که در طول جنگ های جهانی مشاهده شده است ، فرو خواهد برد: هند

سازمان ملل متحد: هندوستان گفت ، تروریسم به عنوان یکی از ابزارهای جنگ در جهان معاصر ظهور می کند و تهدید می کند که کره زمین را در قتل عام شبیه آنچه در طول دو جنگ جهانی شاهد بوده است ، فرو ببرد و خواستار اقدام جهانی برای شکست آفت

“بزرگداشت 75 امین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم فرصتی را برای ما فراهم می کند تا بار دیگر تعهد خود را نسبت به اساسی ترین اصل و هدف سازمان ملل متحد ، یعنی اطمینان از نجات نسل های متوالی از آفت جنگ ، تأیید کنیم.” دبیر اول مأموریت دائمی هند در سازمان ملل آشیش شارما روز دوشنبه گفت.

وی در سخنرانی در یک نشست ویژه مهمانی به مناسبت بزرگداشت قربانیان جنگ جهانی دوم گفت: “تروریسم به عنوان یکی از ابزارهای جنگ در جهان معاصر ظهور کرده است. این تهدید می کند جهان را به قتل عامی شبیه آنچه که در طی تروریسم یک پدیده جهانی است و تنها با اقدامات جهانی می توان آن را شکست داد. ”

شارما از ملتها خواست که برای مبارزه با اشکال معاصر جنگ و تضمین جهانی صلح آمیز و امن ، خود را وقف کنند.

وی گفت: جنگ جهانی دوم همچنان بزرگترین درگیری نظامی در تاریخ شبه قاره هند است. هند علی رغم اینکه تحت اشغال استعمار بود ، 2.5 میلیون سربازی را درگیر کرد که در هر تئاتر جنگ جهانی دوم ، از شمال آفریقا تا اروپا و تا شرق هنگ کنگ ، می جنگیدند.

ارتش هند همچنین بزرگترین نیروی داوطلب بوده است كه در طول تاریخ جمع شده است ، از این تعداد 87000 نفر كشته یا مفقود شده و بیش از صد هزار نفر مجروحیت شدید پیدا كردند.

شارما گفت: “ما همچنین نمی توانیم فداکاری های خواهران و برادران آسیایی ، آفریقایی و عرب خود را که برای آزادی کشورهای متفقین جنگیدند و جان دادند ، فراموش کنیم ، اگرچه آنها تحت یوغ حاکمیت استعمار بودند.”

وی گفت: هیچ ارزیابی آماری واقعی از هزینه های انسانی و مادی جنگ جهانی دوم وجود ندارد. “هیچ رقمی نمی تواند تلفات انسانی ، محرومیت و رنج ، جابجایی مردم و زندگی اقتصادی ، یا تخریب فیزیکی مطلق املاکی را که جنگ شاهد بوده است ، تعیین کند.”

شارما با سلام و احترام به مردان و مردان جوان دلاور و مردم همه کشورهایی که برای نجات جهان جنگیدند ، گفت که سربازان هندی میلیونها نفر در جنگ جنگی شرکت کرده و تلفات سنگینی را متحمل شده اند. با این حال ، “دلسردکننده” است که توجه داشته باشیم علی رغم کمک هزاران داوطلب از جهان استعمار در تلاشهای جنگ نیروهای متفقین ، از کمکهای این مردان و زنان شجاع قدردانی لازم صورت نگرفته است.

وی گفت: “اگرچه جبهه های نبرد اروپا در رمان ها ، كتاب های تاریخ و فیلم ها عاشقانه جلوه می كرد ، اما بیشتر جنگ ها در مستعمرات تحت كنترل قدرت های استعمارگر انجام می شد و خطوط مقدم جبهه از شمال آفریقا به شرق آسیا سر می زد.”